آیت الله دژکام گفت: دشمنان باید بدانند بازی با مصلحت کشور ما از سوی ما بی جواب نخواهد ماند و تقویت تولید ملی، راه ایستادگی برای رشد اقتصادی کشور است و فارس باید در این مسیر جلو دار و قله این حرکت شود و باید شاهد میدان داری برای صادرات تولیدات فارس باشیم.
کد خبر: ۹۹۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 08 October 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 16 مهر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: برای اینکه مومن بتواند کارهای درستی انجام دهد باید از خود سئوال در مورد مسایل مختلف بپرسد و طلاب دینی نیز در فرا گرفتن علوم دینی باید سئوال در ذهن خود داشته باشند.

امام جمعه شیراز افزود: در سوره «ملک»، 10 آیه فقط سئوال است که نشان دهنده اهمیت سئوال کردن است و ذهنمان پرسشگر باشد و این سوره مبارک را باید بخوانیم و در آن تفکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: در این سوره مبارک نقل شده یک چادرنشین در جایی خیمه زد و سوره مبارکه «ملک» را خواند و پس از اتمام شوره، صدایی شنید که این سوره را نجات دهنده می خواند و صبح خدمت حضرت محمد (ص) رفت و ماجرا را تعریف کرد و رسول الله (ص) گفت جایی که چادر زدی، فردی دفن شده بود و بالای سر او که سوره را خواندی این صدا آمده است.

وی با اشاره به نظم عالم خلقت بیان کرد: قوانین این عالم هستی بسیار منظم و دارای حساب و کتاب است که نشان می دهد دست یک خلاق علیمی در این نظم وجود دارد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: گاهی یک شهری در زمین به ناگاه فرو می رود و باید رفتارهای خود را طوری کنیم که این بلایا از ما دور شود و باید همواره از خود بپرسیم که نگه دارنده این عالم هستی کیست؟

وی اضافه کرد: در قرآن کریم به بهره مندی از نعمت آب اشاره شده است و اگر این نعمت از چرخه نعمات حذف شود و باران نبارد تمام هستی از بین خواهد رفت.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: برای هر قطره آب باید خدا را شکر کنیم و خدا در قرآن کریم فرموده که حافظ بندگان در همه شرایط مانند مواجهه با دشمنان است و در تقابل نظام اسلامی و استکبار اگر خدا نخواهد نمی توانیم پیروز شویم.

آیت الله دژکام افزود: باید در مقابل ربوبیت خدا کرنش کنیم و قدر نعماتش را با شکرگزاری بدانیم و در خواندن سوره مبارکه «ملک» باید با دقت به معنا به مطالعه بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تاکید بر روز بزرگداشت لسان الغیب، حافظ شیرازی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های پیش سفری به شیراز داشتند و در این مناسبت سخنرانی معنوی و علمی ارائه فرمودند که در تاریخ روز بزرگداشت حافظ به عنوان قله ای از بزرگداشت حافظ تبدیل شد.

آیت الله دژکام ادامه داد: فرهنگ سبک زندگی حافظانه باید در شیراز بیشتر از شهرهای دیگر مشاهده شود و حافظ شیرازی به عنوان حافظ قرآن کریم در غزلیات خود شاهد این لسان الغیب بودن هستیم که نمونه آن بیت «در عاشقی گزیر نباشد ز ساز و سوز/ استاده ام چو شمع مترسان ز آتشم».

امام جمعه شیراز اضافه کرد: جوانان و دلیرمردان ما پای دین و ایمان خود مانند شمع ایستاده اند که مصداق عمل به همین بیت حافظ شیرازی است.

وی تصریح کرد: چهره هایی مانند شهید سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و حرم با همین عاشقی و ایثارگری در مقابل دشمنان ایستاده اند و از 700 سال قبل حافظ گفته که یا ادعای عاشقی نکنیم و یا اگر ادعا کردیم استوار بایستیم و حافظ در یک بیت خود درس ایستادگی به ما داده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به بیت دیگری از حافظ شیرازی گفت: ادبیات حماسی، دینی و عرفانی ما در هم گره خورده است و حافظ نیز گفته است «صبور باش که در راه عاشقی هر کس که جان نداد به جانان نمی رسد» و هر آنکه وصال حق را بخواهد باید از خود بگذرد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مقام معظم رهبری مردم ما را مردمان «صبار» لقب داده اند و ما نباید با یک لحظه بی صبری این صباری را خراب کنیم و از خدا خواهان استمرار این صبوری باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به لزوم ایستادگی برای رشد اقتصادی کشور عنوان کرد: باید با ایستادگی در این زمینه جلوی این بهانه گیری دشمن را سد کنیم و اجناس کشورهایی که ما را تحریم کرده اند را نخریم و تحریم کنیم.

وی افزود: دشمنان باید بدانند بازی با مصلحت کشور ما از سوی ما بی جواب نخواهد ماند و تقویت تولید ملی، راه ایستادگی برای رشد اقتصادی کشور است و فارس باید در این مسیر جلو دار و قله این حرکت شود و باید شاهد میدان داری برای صادرات تولیدات فارس باشیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: مسئولان نظارتی استان فارس باید بدانند در مقابله با گرانی صرف نظارت کافی نیست بلکه باید به قیمت ها نظم و چهارچوب نیز داده شود اما اصل حل مسئله گرانی، افزایش روند تولید داخلی است که با همت مردم و حمایت مردم از مسئولان گرانی و تورم باید حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار