حجت الاسلام مدبر با اشاره به شرکت ۴۰ هزار نفر از مردم جهرم در پیاده روی «حرم تا حرم» در سالروز شهادت امام رضا ‌(ع)، گفت: این برنامه نمایش ولایت، عشق، عزت و وحدت مردم بود.
کد خبر: ۹۹۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 08 October 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه 16 مهر) شهر جهرم گفت: برای دهمین سال در سالروز شهادت امام رضا (ع) همایش پیاده روی «حرم تا حرم» در جهرم برگزار شد که نمایش ولایت، عشق، عزت و وحدت مردم بود.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه حدود 40 هزار نفر در این برنامه پیاده روی شرکت کردند، افزود: بیش از 80 موکب سیار و ثابت با 2 هزار نفر خادم به مردم خدمت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این موکب ها خدمات فرهنگی، هنری، درمانی و پذیرایی از شهروندان را بر عهده داشتند، بیان کرد: این برنامه به نوعی بازسازی پیاده روی اربعین بود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه عشق به حضرت ثامن الحجج (ع) همه را دور هم جمع کرد، عنوان کرد: تمام نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی از هر قشر با هر تفکر در این برنامه دور یکدیگر جمع شدند.

 

به گفته وی، عشایر، مردم شهر «قطب آباد»، مهاجرین افغانستانی و خوزستانی های مقیم جهرم در این برنامه حضور داشتند، عنوان کرد: همچنین حضور پر رنگ بانوان در این برنامه مانور حجاب و عفاف را در این شهرستان خلق کرد.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز «وقف»، عنوان کرد: بسیاری از آثار تمدنی کشور ما موقوفات هستند که اگر وقف انجام نشده بود اکنون هیچ آثار فرهنگی نداشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه وقف اثرات فروانی دارد و پرونده اعمال انسان به درازای تاریخ باز می ماند، خاطرنشان کرد: اولین واقف در دنیای اسلام پیامبر (ص) بود.

 

خطیب نماز جمعه جهرم در پایان هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار