امام جمعه لامرد با اشاره به اینکه جوانان مهمترین مانع ازدواج و فرزندآوری را مسائل اقتصادی می‌دانند، افزود: سن ازدواج‌ها بالا رفته، فرزندآوری کم شده که این برای جامعه اسلامی یک تهدید است.
کد خبر: ۹۹۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 09 October 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام علی حسین زاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه لامرد با اشاره به روز جهانی کودک اظهار داشت: در تعالیم، و روایات اسلامی به مقوله حقوق کودکان بسیار اشاره شده و توجه پیامبر اکرم (ص) به کودکان نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی همچنین با اشاره به موضوع کودکان کار در شهرستان لامرد گفت: در شهر لامرد، جالب نیست که عده‌ای از کودکان به دلیل فقر، بد سرپرستی و یا بی سرپرستی برای جمع آوری ضایعات و امرار و معاش کار کنند و شایسته است که مجلس قانونی را در این مقوله وضع کند و همانطور که بحث خانواده جدی گرفته شده است، این بحث نیز جدی گرفته شود.

وی در همین زمینه گفت: تشکل‌های مردم نهاد و نهادهای حمایتی نیز در این باره فکری جدی کنند و چهره شهر را از این مسئله پاک کنند.

حسین زاده، به موضوع مهم فرزندآوری پرداخت و بیان کرد: طی ۳۰ سال آینده یک کشور پیر هستیم و این خطرناک است و از لحاظ اجتماعی باید توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه جوانان مهمترین مانع ازدواج و فرزندآوری را مسائل اقتصادی می‌دانند، افزود: سن ازدواج‌ها بالا رفته، فرزندآوری کم شده که این برای جامعه اسلامی یک تهدید است.

حسین زاده بیان کرد: چند سال قبل یک حرکت اشتباه درباره جلوگیری از فرزندآوری انجام شد که مقام معظم رهبری هشدار دادند که این موضوع باید تمام شود.

وی ضمن تبریک روز شاعر به شعرا همچنین روز بزرگداشت حافظ در ۲۰ مهر نیز اظهار داشت: روز حافظ روز بزرگداشت فرهنگ قرآنی، اسلامی و ایرانی است که مقام معظم رهبری، زبان فاخر و معارف حافظی که از نکات قرآن گفته شده است را دو خصوصیت بارز لسان الغیب، حافظ شیرازی دانستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار