پاییز سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ رنگ و روی برگ‌های تقویم نمایشگاه بین‌المللی شیراز برای میزبانی نمایشگاه کتاب همچنان زرد ماند تا فراق سرخ یارمهربان بر آسمان دل‌ها و کنج یادها بماند.
کد خبر: ۹۹۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 09 October 2021

تاباک فارس به نقل از ایرنا: برگ‌های تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس آنگونه که پیداست برای برگزاری نمایشگاه پاییزه کتاب در سال ۱۴۰۰ هم ورق نمی‌خورد.
نزدیک به دو دهه، هرسال پاییز شیراز پذیرای یارمهربان بود تا این فصل زرد برای دوستداران کتاب از سراسر کشور، رنگ سبز و بوی دل انگیز بهار داشته باشد.
هجدهمین نمایشگاه کتاب فارس در سال ۹۸ برگزار نشد که مهدی امیدبخش معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیست و هفتم آبان این سال اعلام کرد که این نمایشگاه به دلیل شرایط نامساعد جوی و نبود زیرساخت‌های لازم در زمانی دیگر برپا خواهد شد.
با این حال، زمانی دیگر برای برپایی نمایشگاه هجدهم کتاب درشهرک گلستان شیراز هرگز نیامد تا اینکه ویروس کرونا در زمستان سال ۹۸ سربرآورد و برگزاری نمایشگاه را به طور کامل در این سال به تعطیلی کشاند.
هجدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان فارس قرار بود سوم تا هشتم آذرماه ۱۳۹۸ در شهرک گلستان شیراز برگزار شود.
سال ۱۳۹۹ که یکه تازی کرونا اوج گرفت، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرک گلستان شیراز به تعطیلی کشانده شد.
نکته در خور توجه اینکه در این سال، نمایشگاه‌های دیگر همچون نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته به آن همچنین حمام، سونا، استخر و آشپزخانه برگزار شدند.
همچنین نمایشگاه‌های قهوه، زیبایی و پوست و اسباب بازی از نمایشگاه های برگزار شده در سال ۹۸ و ۹۹ بود.
برای برپایی نمایشگاه ها در سال ۹۸ و سال کرونایی ۹۹، هیچ جایگاهی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در پایتخت کتاب ایران یعنی شیراز گنجانده نشد.
هرچند در تقویم نمایشگاه بین المللی فارس در سال ۱۴۰۰، تاریخ ۲۹ آبان تا پنجم آذر این سال برای برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب درج شده اما یکی از دست اندرکاران این نمایشگاه به ایرنا گفت که امکان برگزاری این نمایشگاه به صورت حضوری وجود ندارد.
برپایی این نمایشگاه به صورت مجازی نیز محل تردید است زیرا یکی از مسئولان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب به صورتی که بتوان آن را نمایشگاه سراسری نامید، امکان پذیر نیست با این حال به یک شرکت برای برپایی نمایشگاه مجازی کتاب مجوز داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار