امام جمعه شیراز او اظهار کرد: متاسفانه برخی در مدیریت انتقام می‌گیرند در حالی که می‌خواهیم کار جلو برود و وقتی به قدرت می‌رسیم باید عفو کنیم.
کد خبر: ۹۹۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 09 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در آیین اختتامیه پویش ملی نسل حسینی و مسابقه ملی کتابخوانی "آیینه تمام‌نما" تاکید کرد: این چنین پویش‌هایی باید بیشتر معرفی شوند و برای ترویج آن در فضای مجازی اهتمام کرد.

او با اشاره به رابطه نقش پیامبران الهی و میراث داران پیامبران در قرآن، افزود: خداوند می‌فرماید این‌ها کسانی هستند که رسالات الهی را تبلیغ می‌کنند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر بناست امثال رسانه مبلغ رسالات الهی باشند، اینگونه نباشد که یک تیتر بزنند و تمام شود، بلکه رسانه‌ها باید به عنوان مبلغان رسالات الهی نقش ایفا کنند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: اگر رهبری می‌فرمایند ما در تبلیغ ضعف داریم به همین دلیل است و اگر با خودمان در این باره تعارف کنیم، نظام لطمه خواهد خورد.

او خطاب به رسانه‌ها و با بیان اینکه رسانه‌ها گاهی جا خالی می‌دهند، گفت: آیا آن چیزی که مطرح می‌شود و باید تبلیغ می‌شود درست منعکس می‌شود؟ در حالی‌که ظرفیت کار موجود است به شرطی که پیام را درست منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: برای انتقال درست پیام‌ها یک شرط اساسی داریم که خداترسی و حلم و بردباری از مولفه‌های آن است.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر این نکته که پیام‌هایی که انعکاس دهنده خشیت از خداوند باشند نمی‌بینیم، حتی در خطبه، تاکید کرد: باید در خطبه‌ها خشیت الهی جلوه کند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: جریانی اخیرا شروع شده که رسالت الهی را در سطح‌های خاصی تبلیغ می‌کند در حالی که جزو رسالت است و باید فریاد عدالت بزنیم، البته این اشتباهات در جامعه رخ داده و می‌گوییم عدالت مهم است، اما کافی نیست بلکه باید در مجموعه رسالات الهی آن را ببینیم و تبلیغ کنیم.

او همچنین با تاکید بر اینکه باید عدالت، پیوست معارف قرآنی قرار گیرد و تبلیغ اینگونه درست است، به نوآوری در باب معنویت از دیدگاه رهبر عظیم الشان انقلاب هم اشاره و عنوان کرد: قبلا معنویت صرفا در بعد فردی مطرح می‌شد، اما ایشان معنویت در باب مدیریت‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند و در واقع محاسبه را از بعد شخصی به اجتماعی آورده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: حکومت به معنای مسئولیت است و نمی‌توان شانه از بار در میدان خالی کرد و روز قیامت باید پاسخگو بود.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود از دست اندرکاران راه‌اندازی پویش ملی نسل حسینی تقدیر کرد و گفت: بزرگ منشی و عفو کردن را یاد بگیریم وگرنه هیچ اقدامی مطلوب واقع نخواهد شد.

او اظهار کرد: متاسفانه برخی در مدیریت انتقام می‌گیرند در حالی که می‌خواهیم کار جلو برود و وقتی به قدرت می‌رسیم باید عفو کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: کار موفقی در این پویش و مسابقه انجام شده که امید است دست مایه کار‌های موفق بعدی شوند. اما به اندازه ظرفیت‌ها و نیاز دنیا نیست و باید به جایی برسیم که به اندازه ظرفیتمان کار کرده باشیم و در واقع به اندازه توان برای رسالات الهی به میدان بیاییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار