نام 9 دانشگاه ایران میان برترین های جهان

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) از اعلام نتایج رتبه بندی جهانی کیواس ۲-۲۵ خبر داد و گفت: ۹ دانشگاه از ایران موفق شدند در بیست و یکمین رتبه بندی جهانی کیو اس قرار گیرند.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ 05 June 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید احمد فاضل‌زاده افزود: در میان دانشگاه‌های ایرانی دانشگاه‌های صنعتی شریف با رتبه ۳۴۲، تهران با رتبه ۳۶۸، صنعتی امیرکبیر با رتبه ۴۰۳ و علم و صنعت ایران با رتبه ۴۳۶ و صنعتی اصفهان با رتبه ۴۸۹ به ترتیب رتبه اول تا پنجم را در کیواس ۲۰۲۵ کسب کردند.

وی افزود: دانشگاه‌های تبریز با رتبه ۵۵۲، شیراز با رتبه ۷۰۰-۶۹۱، شهید بهشتی با رتبه ۹۰۰-۸۵۱ و فردوسی مشهد با رتبه ۱۰۰۰-۹۵۱ دیگر دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه بندی هستند.
رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ادامه داد: در رتبه بندی کیو اس ۲۰۲۵، برای سیزدهمین سال متوالی، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در رتبه اول قرار گرفته است، امپریال کالج لندن دوم شد و دانشگاه‌های آکسفورد، هاروارد و کمبریج به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.
فاضل‌زاده عنوان کرد: موسسه‌های ۱۰۵ کشور دنیا موفق به حضور در این رتبه‌بندی معتبر جهانی شدند که در این میان موسسات کشور‌های ایالات متحده آمریکا، انگلستان و چین به ترتیب بیشترین حضور را در کیواس ۲۰۲۵ دارند.
فاضل زاده درباره جایگاه دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی در این رتبه‌بندی جهانی، گفت: ۲۷۰ دانشگاه از ۲۹ کشور اسلامی در رتبه‌بندی کیواس ۲۰۲۵ جای گرفتند.
وی عنوان کرد: که در میان کشور‌های اسلامی، مالزی با ۳۵، اندونزی با ۲۷ و ترکیه با ۲۵ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را دارند.
روش شناسی رتبه‌بندی کیو اس
۹ دانشگاه ایرانی در میان برترین‌های جهان
رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام توضیح داد: رتبه بندی کیواس از سوی مؤسسه "کاکارلی سیموندز" انگلستان انجام می‌شود و از سال ۲۰۱۰ به صورت مستقل دانشگاه‌های دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
فاضل‌زاده یادآور شد: اطلاعات انتشارات علمی دانشگاه‌ها در این رتبه بندی از پایگاه استنادی اسکوپوس (Scopus) در بازه زمانی ۵ ساله و استنادات در بازه زمانی ۶ ساله محاسبه می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار