رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تا پایان امسال، طرح های صنعتی متعددی به ارزش 12 هزار میلیارد تومان در فارس به بهره برداری می رسند که زمینه ساز ایجاد 6 هزار فرصت شغلی جدید خواهند بود.
کد خبر: ۶۴۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 30 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی همتی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان 'جشنواره خدمت' در شیراز افزود: هم اینک حدود 40 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در این استان در حوزه صنعت فعال است که ظرف سه سال آینده به بهره برداری می رسد و اشتغالزایی مناسبی نیز در پی آن در استان ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار داشت: در حال حاضر مجموعا بیش از چهار هزار و 200 واحد صنعتی ، 585 واحد معدنی و 160 هزار واحد صنفی در استان فارس وجود دارد.
همتی با بیان اینکه در مقطع کنونی، دبیری و مسئولیت 66 کارگروه و کمیته اقتصادی استان با سازمان صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال 95 مبلغ 633 میلیارد تومان و در سال 96 نیز 850 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شده که در 2 سال پیاپی فارس در این باره رتبه نخست را در کشور کسب کرد.
وی اظهار داشت: در قالب کارگروه توسعه صادرات استان نیز در سال گذشته 12 جلسه با حضور استاندار فارس و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار و مشکلات این حوزه بررسی شده که در 20 سال گذشته، حرکتی بی سابقه بوده است.
همتی اضافه کرد: دستاوردهای کارگروه توسعه صادرات استان فارس، انتخاب پنج صادرکننده نمونه ملی در سال گذشته از استان فارس و همچنین کسب رتبه دوم کشور در این بخش است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: در کمیسیون نظارت استان 13 دستگاه عضویت دارند که نظارت بر عملکرد 570 اتحادیه صنفی را انجام می دهند که این کمیسیون موفق به کسب رتبه نخست کشور در حوزه نظارت بر اصناف طی سه سال گذشته شده است.
وی به این نکته نیز اشاره کرد که اتاق اصناف فارس نیز در سه سال متوالی توانسته است رتبه نخست کشور را به دست آورد.
همتی به فعالیت کارگروه آرد و نان استان نیز اشاره کرد و افزود: افزودن سبوس به نان سنگک، فرهنگسازی در زمینه استفاده کمتر از نان های بدون سبوس و سفید و همچنین انجام پژوهش هایی با کمک دانشگاه شیراز در حوزه نان از دستاوردهای این کارگروه بوده است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود اشاره کرد: همه کسانی که در فارس دارای انبار هستند باید 25 تا 30 هر ماه موجودی انبارهای خود را به سازمان صنعت ،معدن و تجارت اعلام نمایند و اگر این کار را نکنند به عنوان احتکار قلمداد و با آنها برخورد قاطع می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار داشت: تاکنون در یک ماه و نیم گذشته بیش از 10 هزار بازرسی در سطح استان انجام و 393 واحد متخلف با میزان هشت هزار و 317 میلیون تومان به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
وی با اشاره به اینکه اکنون واردات 25 قلم کالا با ارز دولتی انجام می شود،گفت: انبارهای ذخایر استراتژیک استان فارس تکمیل و به اندازه یکسال مصرف اهالی این استان در انبارها ذخیره وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی در این خصوص نیست.
وی اظهار داشت: در سال 96 برای سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس ایجاد 22 هزار و 952 شغل تکلیف شده بود که در نهایت 45 هزار و 101 شغل در حوزه صنعت استان ایجاد شد که 196 درصد رشد نسبت به سهم این استان را نشان می دهد.
همتی ادامه داد: پارسال از استان فارس 200 میلیون دلار صادرات شمش فولاد انجام شد که به لحاظ وزنی 52 درصد و ارزش نیز 25 درصد رشد نسبت به سال 95 را نشان می دهد.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس به مناسبت هفته دولت در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفت.
در غرفه های این نمایشگاه که شامگاه شنبه سوم شهریورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس به اطلاع بازدیدکنندگان رسید.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و ... معرفی کردند.
این نمایشگاه هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا شامگاه چهارشنبه هفتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان بود.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار