مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: با توجه به نظارت و بازرسی‌های به عمل آمده در ۶ ماهه نخست امسال، اثر بخشی‌های ریالی بازرسی کل استان به نسبت کل سال ۱۳۹۹، با مبلغ ۷۴۱ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان با ۳۲۷ درصد رشد بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 12 October 2021

ابوالفضل خمسه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا، با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از برنامه های تدوینی بازرسی کل استان، برای امسال در راستای فرمان مقام معظم رهبری، در حوزه های تولیدی و اقتصادی استان بوده است، تاکید کرد: هیچ ملاک و معیاری بالاتر از قانون وجود ندارد و هیچ توجیهی، عدم رعایت قوانین و مقررات را موجه نمی‌سازد و حرکت در مسیر قانون، همواره قابل دفاع و ستودنی است.

وی یادآورشد: هرگونه مصلحت سنجی‌های مدیریتی و اعمال سلایق شخصی، برخلاف قوانین و مقررات مردود است و مدیران باید همواره برمدار قوانین و مقررات حرکت کنند.

بازرس کل استان زنجان، بیت ­المال را امانتی گران‌سنگ در اختیار مدیران دانست و گفت: حفظ و صیانت جدی بیت‌المال، از اهم وظایف مدیریتی است و موجب تقویت اعتماد مردم به مسوولان می‌شود.

وی مدیران را به عنوان ناظران اصلی هر دستگاهی برشمرد و افزود: با اعمال نظارت جامع و کامل مدیران و همچنین نظارت مسوولانی که وظایف نظارتی را در دستگاه­های اجرایی، دارند، بخش اعظمی از سلامت اداری محقق و نیاز به نظارت و کنترل­های برون سازمانی را به حداقل می­‌رساند.

خمسه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: با فرمان معظم له، تکلیف همه مسولان سنگین‌تر شده به‌طوریکه که با کمترین هزینه و بازده زمانی، باید بیشترین و بهترین خدمات را برای مردم به ارمغان آورد.

رییس شورای دستگاه‌های نظارتی استان، با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۵۲، فقره پرونده­ موردی، ۱۵ فقره پرونده برنامه‌ای و یک پرونده فوق العاده در بازرسی کل استان تشکیل شده است، اظهار داشت: از مجموع پرونده‌های مذکور به ترتیب ۶۳، ۶۶ و ۱۰۰ درصد از گزارش های پرونده ها به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

خمسه مهمترین رویکرد این بازرسی را ایفای نقش پیشگیری و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اصلاحی، کمک به مدیران برای پرهیز از روزمرگی، شناسایی و ایجاد فرصت ها و ظرفیت های جدید عنوان کرد.

مدیرکل بازرسی استان زنجان با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه های اولویت‌دار در راستای اصلاحات ساختاری و مبارزه با فساد توسط بازرسی کل استان زنجان گفت: مبارزه با فساد و مسدود کردن منافذ منتهی به آن در دستگاه‌ها، زمینه و شرایط لازم را برای جلوگیری از فساد افراد فراهم می آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار