بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «برخی مسئولان پشت‌پرده زمین‌خواری هستند»، «حضور معلم همدانی با لباس عروس در کلاس درس» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 24 September 2015
شجریان یک گلستان است

داریوش پیرنیاکان در یادداشتی به مناسبت سالروز تولد استاد شجریان نوشت: در تمام ٣٥ سالی که محمدرضا شجریان را می‌شناسم و ١٥ سالی که با او نشست‌وبرخاست دارم، ویژگی‌های ممتازی در او دیده‌ام اما بزرگ‌ترین حسن او در ارتباط با مردم، این است که هیچ‌وقت به آنها و سرزمینش دروغ نگفته و همیشه آنچه فکر و احساس کرده را با مردم در میان گذاشته است. مردم البته هم این صداقت را می‌فهمند و هم برای آن ارزش قائل هستند. از سوی دیگر، نخبگان بسیاری آوازش را تأیید کرده و گفته‌اند که تکرارشدنی نیست. در کنار این، هم ساز می‌زند و هم یک ادیب است. در طول تمام این سال‌ها یک‌بار هم ندیده‌ام کسی برای آوازش شعر انتخاب کند، خودش همیشه این کار را می‌کند. بالاتر از همه اینها اشراف کاملش بر قرآن است؛ شجریان قرآن را می‌خواند، خواندنی که هم معنی و هم تجویدش را می‌داند. خطش هم خوب است، ایرانگرد قهاری هم هست و یک متخصص پرورش گل و گیاه به شمار می‌رود. می‌خواهم بگویم او، ذوالفنون است. اگر اقبال‌السلطان، تاج، بنان و... هرکدام گلی هستند در موسیقی ایرانی، شجریان یک گلستان است. من خاطرات زیادی از هم‌نشینی با شجریان دارم. یکی از خاطراتم مربوط است به کنسرت آمریکا. در سال ١٣٦٩، شجریان برای اجرای کنسرت به آمریکا رفت و من قرار بود بعد از او بروم ولی یکی از مدیران‌کل وقت وزارت فرهنگ و ارشاد من را ممنوع‌الخروج کرده بود. شجریان نگران اجرای کنسرت بود و من نمی‌دانستم چرا ممنوع‌الخروج شدم. وقتی خبر این اتفاق به گوش وزیر ارشاد وقت رسید، ایشان ممنوع‌الخروجی من را لغو و معاون مدیرکل را هم عوض کردند. این مقدمه دوستی من و شجریان و آقای وزیر شد و امروز ما دوستانی بسیار صمیمی هستیم.


چند درصد مجلس آینده تغییر می کند؟

عليرضا محجوب،دبيركل خانه كارگر در گفتگو با آريا گفت :همچون گذشته خانه كارگر در انتخابات اسفندماه ليست انتخاباتي خود را ارائه خواهد كرد تا جامعه كارگري به كانديداي مورد علاقه خود راي دهند. وي همچنين اظهار نظر درباره چگونگي تركيب مجلس دهم را زود هنگام دانست و اظهار داشت:اگرچه بنده اطلاعاتي براي اظهارنظر در خصوص تركيب مجلس بعدي دارم اما نمي توان گفت كه يقينا همان اطلاعات اتفاقات بيفتد. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد:امري بديهي است كه درهر انتخابات 70درصد تركيب مجلس تغيير مي كند بنابراين انتخابات بعدي هم به سليقه و راي مردم بستگي دارد. وي گفت:حق مردم است كه به نمايندگان مورد نظر خود راي بدهند لذا همه بايد به راي مردم احترام بگذارند. محجوب نقش هاشمي در انتخابات پيش رو مهم دانست و گفت:قطعا آقاي هاشمي با كانديداتوري در انتخابات مجلس خبرگان مي تواند زمينه مشاركت حداكثري را فراهم سازد . وي گفت:اميدواريم مردم با راي بالاي خود به آقاي هاشمي بارديگر زمينه حضور ايشان را در مجلس خبرگان فراهم كنند .اين نماينده مجلس تاكيد كرد:باتوجه به اينكه آقاي هاشمي همواره بر مشاركت حداكثري تاكيد داشته اند بنابراين درانتخابات پيش رو هم ايشان اين نقش خود را ايفا خواهند كرد و موجب مشاركت حداكثري مردم در دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري خواهد شد.


خبرهای عارف از وحدت اصلاح طلبان

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه جریان رقیب اصلاحات می‌خواهد شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری را در انتخابات مجلس جبران کند، گفت: خبرهای خوبی از وحدت و همگرایی جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس در راه است که امیدوارم همبستگی اصلاح‌طلبان باعث تشکیل مجلسی قوی، توانا و در شان ملت بزرگ ایران شود. به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان سیاسی، اهالی فرهنگ و هنر و ورزشکاران بندر‌انزلی با تاکید بر اینکه هنر اصلاح طلبان این است که در شرایط سخت پیروز رقابتهای سیاسی از جمله انتخابات شوند، گفت: اگر اصلاح طلبان بین خود وحدت و همگرایی داشته باشند می‌توانند هماهنگی و تفاهم با نهادهای تصمیم گیر در امر انتخابات مذاکره کنند و تجربه نشان داده است اینچنین مذاکرات به نتیجه‌های مثبت منجر می شود.


تصویری دیده نشده از رهبر انقلاب در چین

این تصویر متعلق به ملاقات آیت الله خامنه ای با رهبر کشور چین است. این دیدار در جریان سفر ایشان به چین در ایام ریاست جمهوری ایشان (نیمه دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۸) صورت گرفته است. این عکس با ابعاد بزرگ چاپ شده و هم اکنون در سفارت ایران در چین نصب شده است:
چهارشنبه


پیش بینی خرازی از استقبال از روحانی در نیویرک

سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم ختم والده مجید تخت روانچی معاون وزیر خارجه در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات چند روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که گفته بود صحبت‌های مقامات آمریکایی کمکی به توافق نکرده است، گفت: آنچه در متن توافق آمده با آنچه آمریکایی‌ها گفته‌اند با هم تفاوت دارد که نشان می‌دهد ما باید از این پس نحوه اجرای برجام را در نظر داشته باشیم و چالش‌ها را از قبل پیش بینی و برای حل آنها راهکار داشته باشیم. وی در خصوص سفر ظریف به نیویورک و همچنین حضور روحانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد: استقبال خوبی از آقای روحانی خواهد شد و با توجه به فضای جدیدی که به وجود آمده، فرصتی ایجاد می‌شود که مقامات بیشتری با وی ملاقات داشته باشند که این موضوع روابط با کشورهای مختلف را گسترش می‌دهد.


درخواست برائت خانواده هاشمی از رسانه های معاند

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه مهدی هاشمی همچون فرد عادی بدون تبعیض مجازات شده ولی شبکه های معاند با حمایت از این پرونده در جهت تقویت مخالفان نظام تلاش می کنند، گفت: من از خانواده هاشمی تعجب می کنم که از آنها برائت نمی کنند. به گزارش پایگاه 598، محمد مهدی موسوی نژاد عضو فراکسیون روحانیون مجلس در مورد اظهار نظرهای شبکه های معاند درباره پرونده مهدی هاشمی اظهار کرد: به هر حال شبکه های اپوزیسیون و فعال در خارج کشور که علیه جمهوری اسلامی ایران شانتاژهای تبلیغاتی می کنند از هر پروژه ای که در کشور اتفاق بیفتد علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده و تلاش می کنند که آن را تبدیل به تهدید کنند که پرونده مهدی هاشمی از جمله این موارد بود. وی افزود: همانطور که در قانون اساسی کشورمان همه افراد در برابر قانون برابر هستند مهدی هاشمی نیز به عنوان یک فرد عادی که در این کشور تخلفی را مرتکب شده بدون تبعیض مورد محاکمه قرار گرفته و مجازات شده است بنابراین ما باید بپذیریم که برای چه فرزندان آقای هاشمی و چه فرزندان من نماینده مجلس شورای اسلامی و یا سایرمسئولان کشور نباید در اجرای قانون انتظار تبعیض داشته باشیم. نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من از آنجایی باید به نیت سوء شبکه های معاند در حمایت از پرونده مهدی هاشمی پی ببریم که تعداد افراد زیادی در دستگاه قضایی برای جرائم اقتصادی و ... مجازات شدند اما این شبکه ها در دفاع از آنها کلامی به زبان نیاوردند ولی با توجه به اینکه مهدی هاشمی فرزند یکی از مسئولان نظام است از آن به عنوان ابزاری علیه جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد فضایی برای تقویت مخالفان نظام استفاده کردند.


قائم مقام اتحاد ملت ایران منصوب شد

غلامرضا انصاری با رای موافق اعضای شورای مرکزی به عنوان قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران انتخاب شد. به گزارش خبرنگار احزاب ایلنا٬ در نشست شب گذشته شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران٬ غلامرضا انصاری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر و رییس سازمان بهزیستی در دولت اصلاحات به عنوان قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران انتخاب شد. انصاری جزو اعضای هیات موسس حزب اتحاد بود که با نظر اکثریت مثبت شورای مرکزی انتخاب شده است.


حال برج آزادی خراب است

طي چند سال گذشته طرح‌هاي متفاوتي براي مرمت برج اجرا شده كه نتيجه‌اي جز لطمه و آسيب به‌ برج دربرنداشته؛ اجراي طرح سفید و سندبلاست‌کردن آن در سال‌های گذشته توسط سازمان زیباسازی شهرداري تهران نمونه بارزي از اين‌گونه طرح‌هاي غيركارشناسي است. به گزارش قانون علی سلطانی، مدیر اجرایی مجموعه برج ازادی با تاکید بر اینکه این اقدامات با اذعان مسئولان بعدی سازمان زیباسازی و بدون مطالعات و شناخت کافی درباره عملکرد و نوع کار آن پیمانکار بوده و خسارتی جبران‌ناپذیر به همراه داشته است، گفت: یکی دیگر از اشتباهات سازمان زیباسازی این بود که در جریان برنامه‌های مرمت، جداره‌های لاستیکی‌ای را که از ٤٥ سال قبل بین سنگ‌های بنای برج قرار داشت و در تابستان و زمستان این سنگ‌ها را حفظ می‌کرد، برداشته و به‌جای آن مواد سفت و سختی را قرار داده است. این جداره‌های سخت باعث شده در همین مدت کوتاه بسیاری از سنگ‌های بنای برج در اثر انبساط و انقباض و نبود فضای لازم، ترک بردارند و از همه مهم‌تر راهی برای نفوذ آب به داخل بنای برج و دیواره‌های آن باز کنند.


بد افزارهای 50 میلیون دلاری اسرائیل برای جاسوسی از مذاکرات

روزنامه "ایندیپندنت" نوشت: تحقیقات نشان می‌دهد هکرهای سایبری وابسته به اسرائیل با نفوذ به دوربین‌های‌ هتل‌های برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران در سوئیس و اتریش از روند مذاکرات جاسوسی کرده‌اند. ایندیندنت به نقل از «تاگس‌انتسایگر» نوشت، تحقیقاتی که از سوی کارکنان این رسانه انجام گرفته است نشان می‌دهد هکرهای سایبری قادر بودند از همه مذاکرات هسته‌ای ایران جاسوسی کنند. تحقیقات تاگس‌انتسایگر ادامه داد این حملات سایبری با استفاده از دوربین‌های نفوذی در هتل‌های برگزاری محل مذاکرات هسته‌ای ایران در سوئیس و اتریش با استفاده از برنامه بسیار پیچیده تروجان به ارزش 50 میلیون دلار، نفوذ کرده و این برنامه به وسیله سرویس مخفی اسرائیل تهیه شده بود.


واقفی گری مدرن انقلاب را تهدید می کند!

 سید احمد خاتمی در مراسم بزرگداشت آیت الله ابوالقاسم خزعلی گفت: وی با هشدار نسبت به خطرهای پیش روی انقلاب ادامه داد: واقفی گری مدرن خطری بزرگ پس از ارتحال حضرت امام(ره) بود که هنوز نیز ادامه دارد، واقفیه کسانی بودند که دم از امام کاظم(ع) می زدند اما به خاطر دنیا در برابر امام بعدی خود یعنی امام رضا(ع) ایستادند.


«خندوانه»، «نود» را شکست داد

بر اساس نظرسنجی که روز گذشته در خبرآنلاین صورت گرفت، تعداد تماشاگرانی که به تماشای «خندوانه» نشستند بیشتر از تماشاگران برنامه «نود» بوده است.از تعداد ۲۲ هزار و ۶۹۱ نفری که در نظرسنجی خبرآنلاین شرکت کردند، ۳۱.۸ درصد در پاسخ به این پرسش که از میان «خندوانه» و «نود» کدام برنامه را در شب گذشته انتخاب کردید و دیدید؟ برنامه «خندوانه» را انتخاب کرده‌اند. این در حالی است که برنامه «نود» در میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ۲۹.۶ درصد تماشاگر داشته است. البته ۳۸.۷ درصد هم گفته‌اند که هیچ کدام از این دو برنامه را ندیده‌اند.


سعیدجلیلی از یزد کاندیدا می شود یا فارس؟

یکی از تلاش‌های محمدرضا باهنر و بازیگران اصلی شورای هماهنگی اصولگرایان متقاعد کردن سعید جلیلی برای کاندیداتوری از یکی از دو استان فارس یا یزد است.به نوشته اعتماد بيشترين آراي سعيد جليلي در انتخابات رياست‌جمهوري متعلق به اين دو استان بوده. همچنين مديران شوراي هماهنگي علاقه دارند تا محمدباقر قاليباف مديريت سه استان خراسان شمالي، رضوي و جنوبي را بر عهده بگيرد و ليست‌هاي انتخاباتي در اين سه استان با نظر وي بسته شود.


تشکیل کمپین «نفس ما هم تنگ است»

کمپین«نفس ما هم تنگ است» قصد دارد همدردی همه مردم ایران را با مردم جنوب کشور از خوزستان گرفته تا سیستان و بلوچستان اعلام کند و قاطعانه از دولت و مجلس بخواهد برای حل مشکل هجوم گرد و غبار چاره‌ای اساسی بیاندیشند.


روحیه زمان جنگ کجا و روحیه یارانه بگیر حالا کجا

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به هفته دفاع مقدس و روحیه ایثارگری رزمندگان در آن دوره حماسی خاطرنشان کرد: در آن دوران، فضای کشور فضای دیگری بود و اگر روحیه ایثارگری آن روزگار نبود، هم اکنون اینجا نبودیم، بسیاری ار خاک کشور رفته بود و بیشتر مناطق را تجزیه کرده بودند و در وضعیت بحرانی قرار داشتیم.وی تصریح کرد: کسانی که در آن زمان، توانستند انقلاب را حفظ کنند، به فکر مردم، انقلاب و اعتقاد و باورشان بودند و دنبال پُست و اسم نشان نبودند و نگاه مادی نداشتند. کسانی که به جبهه می رفتند نه تنها پول نمی گرفتند بلکه پول خودشان را هم خرج جبهه می کردند و کار و کاسبی خود را برای رفتن به میدان نبرد تعطیل می کردند. اما امروز چند نفر را در کشور پیدا می کنید که بگوید یارانه 45 هزارتومانی را نمی خواهد؟ با وجود اینکه ما برای پرداخت آن مشکل داریم و برخی از دریافت کنندگان آن نیز مشکل مالی ندارند! بنابراین روحیه آن دوران با روحیه ای که الان داریم، قابل قیاس نیست.


ایرانی ها 10 سال زودتر به سکته مغزی مبتلا می شوند

کامران باقری لنکرانی رییس مرکز سیاستگزاری سلامت استان فارس گفت : در کشور ما افراد 10 سال زودتر از سایر کشورها به سکته مغزی مبتلا می شوند. دکتر لنکرانی روز چهارشنبه در حاشیه هشتمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین المللی سکته مغزی در ایران در گفت و گو با ایرنا افزود: این واقعیتی تلخ است که باید با برنامه ریزی و پیشگیری بیشتر و بهتر به آن پرداخته شود. وی اظهار داشت: کم تحرکی، مصرف بی رویه نمک و چربی، چاقی، استعمال دخانیات و در مجموع رژیم نامناسب غذایی عاملی برای حرکت به سمت سکته های مغزی است.


استقلال هم بدون مدیرعامل شد

باشگاه استقلال بعد از این با سرپرست اداره می‌شود تا این باشگاه همانند پرسپولیس مدیرعامل نداشته باشد.به گزارش خبرگزاری آنا، بهرام افشارزاده بعد از مدت‌ها حضور همزمان در وزارت ورزش و باشگاه استقلال، سمت مدیریت خود را با سرپرستی در این باشگاه تغییر داد و به نظر می‌رسد وی از این پس تحت عنوان سرپرست به کار خود ادامه خواهد داد.طبق آخرین شنیده‌ها در آخرین نامه ارسالی از وزارت ورزش به باشگاه استقلال، سمت افشارزاده سرپرست باشگاه خطاب شده است. به نظر می‌رسد انتقاداتی که در این باره نسبت به دو شغله بودن وی مطرح شده است باعث شد تا وزارت ورزش عنوان مدیرعاملی را از افشارزاده بگیرد و حکم سرپرستی باشگاه استقلال را برای وی صادر کند تا دست‌کم از نظر قانونی با مشکل مواجه نشود.در حقیقت وزارت ورزش مدیرعاملی بهرام افشارزاده را به دلیل دو شغله بودن به سرپرستی تغییر داد تا این تیم نیز مانند همتای سرخ پوش خود، بدون مدیرعامل باشد. حال باید دید این باشگاه در آینده چه سرنوشتی را به دنبال خواهد داشت و آیا استقلال مدیرعامل جدیدی به خود می‌بینید یا اینکه افشارزاده با همین سمت و از راه دور، باشگاه پرطرفدار پایتخت را هدایت خواهد کرد.


برخی مسئولان پشت‌پرده زمین‌خواری هستند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: برخی مسئولان برای اداره امور شهرها زمین‌های اطراف را می‌فروشند و برخی مسئولان در حدود ۲۰ درصد زمین خواری‌ها دخالت داشته اند و نفع برده اند.به گزارش مهر، محمدعلی پور مختار شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اظهارات وزیر کشور مبنی بر جلوگیری از ۹۰ درصد زمین خواری ها افزود: چنین اعتقادی نداریم زیرا هر روز گزارش هایی در این زمینه به مجلس ارسال می شود.رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: آمار دقیقی از میزان زمین خواری‌ها در کشور وجود ندارد اما هزاران هکتار زمین خواری شده است.وی با بیان اینکه وزیر کشور نامه هایی را که به وی نوشته ایم به استانداری ها ابلاغ و تاکیده کرده است اما این ابلاغ ها کافی نیست، افزود: برخی مسئولان پشت پرده زمین خواری هستند.


حضور معلم همدانی با لباس عروس در کلاس درس

همزمان با جشن آغاز بهار مهر و سال تحصیلی جدید معلم همدانی با لباس عروس در کلاس درس حاضر شده و به تدریس پرداخت.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فائزه عبادی که 25 سال سن دارد و معلم پایه اول ابتدایی است، هدف از این اقدام را تعهد و عشق به کار عنوان کرد و اظهار داشت: عقیده دارم انسان ها باید در هر شرایطی وظیفه خود را انجام دهند.گفتنی است، این اقدام خانم عبادی موجب شور و نشاط در مدرسه و به ویژه در بین دانش آموزان شد.


کنایه اینستاگرامی تاجگردون به منتقدان برجام

غلامرضا تاجگردون عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در تازه ترین پست اینستاگرامی اش به منتقدان برجام اشاره کرده و نوشته است: «آمانو را خیانتکار به ایران می دانند ولی میدوند باهاش عکس بگیرند! درست مثل کسانیکه روزی صدبار مرگ بر آمریکا میگن ولی آمال و آرزوشون اینه برای خودشون و بچه هاشون ویزای آمریکا بگیرن»
چهارشنبه

کنسرتی که درآن منکرات نباشد وجود ندارد

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی به تسنیم می‌گوید: بنده در مسائل فرهنگی عقیده‌ام این است که این‌ها جریانات فرهنگی و واکنش فرهنگی نیست بلکه طرف مقابل ما، کارِ سیاسی می‌کند. بحث موسیقی نیست چراکه کنسرت ربطی به موسیقی ندارد، حرف ما این است. بنده مطلقاً این برخوردهای فرهنگی را با اغراض سیاسی حساب می‌کنم. بحث ما در کنسرت است، مسئله کنسرت با موسیقی فرق دارد، کنسرت یک سری حواشی و فرایند‌های سوء دارد. در فرایند اجرای یک کنسرت اتفاقاتی می‌افتد که هیچ معیار دینی و شرعی آن را نمی‌پذیرد. منکراتی اتفاق می‌افتد که تقریباً نمی‌شود آن‌ها را از کنسرت منها کرد چراکه اگر منها شوند، دیگر ماهیت کنسرت ندارد. به‌عنوان مثال یک خانم بدحجاب با موی پریشان و ظاهر آرایش کرده و لباس تنگ و نا‌مناسب می‌نوازد و مردان تماشاچی هم نگاه می‌کنند. یا در جریان هیجان موسیقی نواخته شده زن و مرد هورا می‌کشند و بالا می‌پرند در کنار هم و این اختلاط منکر است. تقریباً هم نمی‌شود این‌ها را حذف کرد، چون ماهیت کنسرت همین است؛ شاید مدیران فرهنگی بتوانند در این راستا ابداعی کنند که به آن چیز دیگری می‌گویند.


حضور اسراییل در اسکار 2016 با فیلمی فارسی‌زبان!

اسرائیل در اقدامی عجیب و قابل تأمل، فیلم فارسی‌زبان «بابا جون» را به‌عنوان نماینده خود به بخش فیلم خارجی رقابت‌های اسکار 2016 معرفی کرد.به گزارش ایسنا، فیلم فارسی‌زبان «بابا جون» به‌عنوان نماینده اسرائیل با دیگر آثار بین‌المللی برای به‌دست آوردن اسکار بهترین فیلم خارجی رقابت می‌کند.این فیلم را «یووال دلشاد» کارگردانی کرده و موضوع آن درباره پناهندگی یک خانواده یهودی از ایران در اسراییل است. این اثر به‌تازگی در جشنواره فیلم تورنتو هم به‌نمایش درآمد و جوایزی را از رقابت‌های «اوفیر» که به اسکار اسراییلی‌ها شهرت دارد، دریافت کرد. «دلشاد» نویسندگی این فیلم را در کنار کارگردانی آن برعهده داشته است. «نوید نگهبان» بازیگر یک نقش تروریستی در سریال پرحاشیه «سرزمین مادری» هم نقش اصلی این فیلم را ایفا کرده است.

شورای نگهبان با نامزدها مذاکره نمی کند

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که برخی فعالان سیاسی سخن از مذاکره با اعضای شورای نگهبان در رابطه با موضوع تائید صلاحیت‌ها به میان آورده‌اند، آیا شورا مذاکراتی انجام داده یا انجام خواهد داد، گفت: اساساً هیچ نوع مذاکره و یا توافقی قبل از اینکه موعد بررسی صلاحیت‌ها در شورا آغاز شود قابل تصور نبوده و فایده‌ای بر آن مترتب نیست.وی افزود: مقرر شده هیچ یک از اعضای شورای نگهبان و تشکیلات مدیریتی در مرکز و استان‌ها در مورد مسئله صلاحیت‌ها با هیچ کدام از کاندیداهای احتمالی مذاکره‌ای نداشته باشند کما اینکه تاکنون هم چنین مسئله‌ای در برنامه کاری مطرح نبوده است.


اظهارات عجیب یک روحانی در مورد اصلاح طلبی و اصولگرایی

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه گفت: اصلاح طلبی عین اصولگرایی است و اصولگرایی نیز همان گذشتن از خود برای وطن و هم‌وطن است و نه جمع آوری مال از جیب دیگران و خیانت به آن‌ها.به گزارش ایسنا، آیت الله حسین موسوی تبریزی عصر امروز در نخستین نشست فصلی شعبه تهران حزب ندای ایرانیان با اشاره به یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی اظهار کرد: شهدای گرانمایه جنگ تحمیلی حق بسیاری بر گردن ما دارند و نباید اجازه دهیم مدعیان خود را مدافع آن‌ها نشان دهند.وی با بیان اینکه حزب ندای ایرانیان از احزاب اصلاح‌طلبی است که می‌تواند تاثیرگذار ظاهر شود، عنوان کرد: اصلاح طلبی عین اصولگرایی است و اصولگرایی همان از خودگذشتگی و ایثار برای وطن و هم‌وطن است نه جمع آوری مال از جیب دیگران و خیانت به آن‌ها.


چند زن در جهان زندانی هستند؟

یک تحقیق خاطرنشان می‌کند که بیش از هفتصد هزار زن و دختر در سراسر جهان زندانی هستند.این تحقیق که توسط موسسه تحقیقات سیاست‌های کیفری مستقر در لندن انجام شده، می‌گوید تعداد زنان زندانی در جهان، از سال ۲۰۰۰ به این سو پنجاه درصد افزایش داشته است.تنها سه کشور ایالات متحده آمریکا، چین و روسیه نیمی از جمعیت زنان زندانی دنیا را در خود جای داده‌اند.محققان این تحقیق می‌گویند که یافته‌های آنها باید موجب "نگرانی عمیق" دولت‌ها در سراسر جهان باشد.


کاندیداتوری نوه امام(ره) در انتخابات مجلس

سایت «صراط» مدعی شد: برخی شنیده ها از احتمال کاندیداتوری حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اشراقی نوه دختری امام راحل برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حکایت دارد.وی فرزند آخر آیت الله شهاب‌الدین اشراقی و خانم صدیقه مصطفوی است.مرتضی اشراقی تا کنون در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده است و در حال حاضر ریاست کمیته انتصابات دانشگاه آزاد را عهده دار است.صراط در پایان مدعی شده که «احتمال حضور مرتضی اشراقی در لیست منتسب به اعتدالیون و همچنین لیست کارگزاران، ائتلاف اصلاح طلبان و چند لیست متفرقه اصلاح طلبان وجود دارد.»


غربی ها باید از ایران عذرخواهی کنند

سمینار سیاست خارجی چین و ایران با حضور هیأت ایرانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست غلامعلی حدادعادل و حضور محمدحسین صفارهرندی و کارشناسان و همچنین هیأت چینی با حضور مسئولین سیاست خارجی وزارت بین‌الملل از جمله آقایلن جیان ژانگ معاون مدیرکل تحقیقات بین‌الملل، اوسی‌که فرستاده ویژه در مسئله خاورمیانه و سفیر سابق چین در عربستان و مصر، لی شاوشیان متخصص مسائل خاورمیانه و رئیس مؤسسه تحقیقات در دانشگاه مینگ‌شیا، بینگ‌بینگ استاد عالی دانشگاه پکن و جمعی از کارشناسان روابط بین‌الملل چین برگزار شد. صفار هرندی در این جلسه تأکید کرد: آنها به دنبال تقویت این نگرش در جامعه و میان مردم و محافل اجتماعی هستند که بگویند غربی‌ها شرکای بهتری برای اقتصاد ایران هستند البته عناصر آگاه می‌دانند که واقعیت چیز دیگری است؛ واقعیت آن است که غربی‌ها در دوران سخت تحریم‌ها بدترین انتخاب را در مقابل کشور و ملت ما داشتند و تابع چشم و گوش بسته آمریکا بودند و حالا انتظار ملت ما از آنان عذرخواهی است اما در مقابل عملکرد چین در آن موقع قابل تقدیر بوده و این واقعیت شیرینی است.


زیان تحمیلی ۱۶۰ میلیارد تومانی به بیت‌المال در ۲ روز

اتفاقات مشکوک در بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور (المهدی و هرمزال) در پی واگذاری به بخش خصوصی روی داد.نحوه واگذاری سهم دولت در شرکت آلومینیوم المهدی و طرح آلومینیوم هرمزگان (هرمزال) به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی تولید آلومینیوم کشور، بدلیل ابهامات و مشکلات عدیده در این واگذاری، به یکی از جنجالی ترین واگذاریهای سازمان خصوصی سازی در دولت جدید تبدیل شده است.این واگذاری که علیرغم مخالفت وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن(ایمیدرو) ، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، استانداری هرمزگان ، هیئت مدیره شرکت و برخی نهادهای نظارتی با اصرار عجیب شخص رییس سازمان خصوصی سازی انجام و قرارداد واگذاری به امضا رسید که البته با اوج گرفتن اعتراض افراد مطلع، کارشناسان دلسوز و برخی نمایندگان مجلس و حساس شدن افکار عمومی، هفته گذشته با ورود قاطعانه قوه قضاییه و دستور توقف کامل فرآیند واگذاری صادر و این واگذاری پر ابهام و مسئله دار وارد مرحله تازه ای گشت.علیرغم صدور حکم قضایی، خریدار با استفاده از قرارداد منعقده درصدد تصرف کرسی مدیریتی بوده و با ورود به شرکت ، جهت تکمیل فرآیند تصاحب اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده نموده که البته با عدم شرکت مدیران سابق شرکت و نمایندگان ایمیدرو این جلسه رسمیت نیافته است.بنا به گفته مطلعان، طرح آلومینیوم هرمزگان در حال حاضر وضعیت خوبی به لحاظ مدیریتی نداشته و اخیرا در یک اتفاق مشکوک با قطع و نوسان برق 83 دیگ ذوب از مدار خارج شده است! که این امر به جز زمان لازم شش ماهه برای بازگرداندن آن به خط تولید، هزینه راه اندازی مجدد هریک از دیگ های ذوب حدود دو میلیارد تومان خواهد بود!


دلیل عجیب برای بازداشت یک ایرانی در انگلیس

یک مهاجر ایرانی پس از اینکه در اداره پلیس شهر منچستر انگلستان ادعا کرد از این سیر شده می خواهد به ایران برگردد، بازداشت شد. یک مرد ایرانی روز دوشنبه در یکی از ادارات شهر منچستر حاضر شد و درخواست کرد از این شهر اخراج شود. او ۱۰ سال در منچستر زندگی کرده است. یکی از کارآگاهان پلیسدر رابطه با اتفاقی که افتاده است،‌گفت: یک مرد عصبانی و مضطرب که حدود 25 ساله سن داشت وارد اداره پلیس شد شروع به فریاد زدن کرد. او گفت می خواهد به خانه اش برگردد. او ابتدا تلاش می کرد سر و صدا ایجاد کند و جو را بهم بریزد. بعد از این 2 نفر از افسران ما رفتند تا متوجه مشکل او شوند. این مرد می خواست به کشورش بازگردانده شود، چون از منچستر متنفر شده بود! من مطمئن هستم که ایران مکانی زیبا است ولی ما نفهمیدیم چه اتفاقی افتاد، چون او اصلا به حرف های ما گوش نمی داد.


دعوت رضایی، قالیباف ، ولایتی به شورای اصولگرایان

سخنگوی جبهه پیروان گفت: جامعه روحانیت از قالیباف، رضایی و ولایتی برای پیوستن به شورای هماهنگی اصولگرایان دعوت خواهد کرد و آنها شاکله این شورا را تشکیل می‌دهند. سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به تشکیل هیات رئیسه این جبهه در روز گذشته اظهار داشت: در این جلسه ستادها و کمیته‌های جبهه گزارش فعالیت‌های خود را ارائه دادند و آقای باهنر دبیرکل جبهه پیروان نیز همچنان مشغول پیگیری و رایزنی برای شورای هماهنگی اصولگرایان است. سجادی با بیان اینکه در این زمینه رایزنی‌هایی با دبیرکل جامعه روحانیت و حجت‌الاسلام تقوی صورت گرفته است و آنها با کلیات موضوع موافق بوده‌اند یادآور شد: ما از ظرفیت همه اصولگرایان و شخصیت‌های موثر از جمله ظرفیت آیت‌الله مصباح استفاده خواهیم کرد. سخنگوی جبهه پیروان تصریح کرد: باید با ائتلاف و اتحاد حداکثری اصولگرایان ما در انتخابات به یک «فهرست واحد» برسیم.


یک آمار عجیب از پست‌های دولتی در سیستان

زهرا اربابی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان‌وبلوچستان، گفت: نیمی از پست‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی این استان خالی است. به گزارش ایرنا، او افزود: رویکرد دولت در سیستان‌وبلوچستان واگذاری تصدی‌گری دولتی به بخش خصوصی است؛ به همین دلیل دولت برنامه‌ای برای جذب نیرو ندارد. او ادامه داد: عامل اصلی خالی بودن پست‌های دولتی در سیستان‌وبلوچستان، پراکندگی این استان است. اربابی با اشاره به جایگاه فرمانداری‌های ویژه در سیستان‌وبلوچستان افزود: فرمانداری‌های ویژه در این استان تنها عنوان دارند و هنوز مدیریت و برنامه‌ریزی مستقلی نداشته‌اند.


یک درگیری بین‌تروریستی میان داعش و القاعده

طرفداران گروه داعش به شدت به ایمن الظواهری سرکرده سازمان القاعده به علت سخنرانی اخیرش حمله کردند به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی«العربیه 21»: ایمن الظواهری در سخنرانی اخیر خود به شیوه انتخاب أبو بکر البغدادی به عنوان خلیفه توسط داعش اعتراض کرده است. همین اعتراض باعث شده است طرفداران أبو بکر البغدادی به شدت از ایمن الظواهری خشمگین شوند و او را به دروغ و دغل متهم کنند.


بیننده تلوزیونی برنده «مازراتی» شد!

یکی از بیننده‌های تلوزیونی که در مسابقات پیشبینی پیامکی شرکت کرده بود، برنده یک دستگاه مازراتی شد! مراسم پیش بینی لیگ برتر با حضور نمایندگان اسپانسرهای لیگ برتر، سازمان لیگ و دادستانی برگزار شد و برنده این مسابقه، نزدیک بود غش کند! در این مراسم که با اجرای امیرحسین میثاقی برگزار می‌شد، با برنده این مسابقه تماس گرفته شد. او ساکن عباس‌آباد مازندران بود و ماهانه 900 هزار تومان حقوق می‌گیرد. در این مسابقات 2.5 میلیون شماره منحصر به فرد شرکت کرده بودند و 47 میلیون شانس برنده شدن داشتند که در نهایت برنده خوش‌شانس این قرعه کشی یک نفر بود. میثاقی با روشی جالب به او گفت که یک مازراتی 1.5 میلیاردی برنده شده است. زمانی که میثاقی گفت از شنبه سرکار می‌روی یا نه، او گفت: سر همین کار؟


کسر از حقوق کارمندان به بهانه کمک به مردم یمن

اقتصادنیوز نوشت؛‌ برخی از کارمندان آموزش و پرورش پس از دریافت فیش حقوقی شهریور ماه خود متوجه شدند که بدون اطلاع قبلی به آنها، از حقوق هرکدام از آنها مبلغ دو هزار تومان بابت کمک به مردم یمن کم شده است.
اظهارات عجیب یک روحانی در مورد اصلاح طلبی و اصولگرایی/ خبرهای عارف از وحدت اصلاح طلبان/ روحیه زمان جنگ کجا و روحیه یارانه بگیر حالا کجا!/ کنسرتی که درآن منکرات نباشد وجود ندارد/زیان تحمیلی ۱۶۰ میلیارد تومانی به بیت‌المال در ۲ روز/ چند درصد مجلس آینده تغییر می کند؟

رضایی «راز دجله» را فاش کرد

محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود می‌نویسد: به مناسبت هفته اول دفاع مقدس هر روز یک مطلب ویژه منتشر خواهم کرد. محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود می‌نویسد: به مناسبت هفته اول دفاع مقدس هر روز یک مطلب ویژه منتشر خواهم کرد. امروز می‌خواهم راز دجله را بگویم، رازی که تاکنون چیزی در مورد آن نوشته نشده است.در عملیات بدر که توسط لشگر ٣١ عاشورا صورت میگرفت تلاش می‌کردیم با مهدی ارتباط بیسیم برقرار کنیم. غلبه آتش و فشار تانکهای دشمن زیاد شده بود. از شهید احمد کاظمی خواستم که به مهدی بگوید بازگردد اما او گفته بود جنگ؛ جنگ آتش است و نمی‌توانم برگردم. اتفاقا اینجا جای خوبی است، اگر می‌توانی خودت هم به اینجا بیا. پس از آن خودم هم تلاش کردم که با مهدی صحبت کنم اما او فرار می‌کرد.مهدی بین دوراهی خود و غیرتش مانده بود. غیرتش حکم می‌کرد که بماند و خودش می‌گفت که به عقب بیاید. من می‌دانستم که اگر با او صحبت کنم از طرفی به‌دلیل آنکه نماینده امام هستم می‌توانم او را بازگردانم. همچنین بین من و آقا مهدی رابطه دلی خاصی وجود داشت که او را به عقب می‌آورد. تنها تصویری که می‌توانم از آن لحظات ارائه بدهم لحظه حضور حضرت ابوالفضل (ع) کنار رود فرات است.من مهدی را خوب می‌شناختم. وقتی محاصره شد از آنجایی که می‌دانست جنگ به بن‌بست رسیده و تنها راه موفقیت در عملیات «بدر» حفظ «دجله» است، او مانده بود چکار کند، چون دیگر دجله قابل حفظ نبود.رفتار او من را یاد تلاش حضرت ابوالفضل (ع) برای حفظ مشکی که دیگر قابل حفظ نبود، می‌اندازد. مهدی دچار حالت شرمندگی شده بود و عملا پیش از آنکه گلوله به او بخورد کشته شده بود. لذا در آن لحظه گلوله‌ای به پیشانی او می‌خورد و روی زمین می‌افتد. پس از آن قایقی می‌آید که او را به عقب بیاورد اما آن قایق را دشمن می‌زند و پیکر مهدی به رود دجله می‌افتد.ازآنجا به اروند می‌رود و در خلیج فارس به ابدیت می‌پیوندد. من فکر می‌کنم او یک دعا در آن لحظه کرد و آن این است که خدایا آبروی مرا حفظ کن. یعنی او در آن لحظه از اینکه پیکرش به عقب بیاید شرم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار