فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ری اعلام کرد: پنج هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در بخش خاوران آزادسازی شد و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 31 October 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، سرهنگ دوستعلی جلیلیان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: ماموران یگان امداد فرماندهی و کلانتری ۱۷۷ خاورشهر پس از هماهنگی‌های قضایی و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی، در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ و فنس کشیهای انجام شده در این زمین ها راتخریب کردند.

وی اظهار داشت: در این عملیات پنج هکتار از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین‌خواران در آمده بود، رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه تجاوز به زمینهای ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، خاطرنشان کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی اقدام می‌کنند، از مردم خواست قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم در تولید تخم مرغ استان تهران است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار