معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان در جنوب استان فارس گفت: داشتن کارت واکسن برای تمام مسافران داخلی و خارجی از مسیر فرودگاه بین المللی آیت اللهی لارستان الزامی است.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸ 31 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:وحید یگانه اظهار داشت: فرودگاه بین المللی لار در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی عملکرد مثبت و قابل قبولی بین همه فرودگاه های کشور داشته و توانست رتبه پنج از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا کسب کند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی لارستان ادامه داد: دفاتر خدمات مسافری پروازهای خارجی یا داخلی در این شهرستان که بدون کارت واکسن، بلیت صادر کنند بسته خواهند شد.

او عنوان کرد: هم اینک با توجه به فروکش کردن کرونا به واسطه پوشش عمومی واکسیناسیون و راه اندازی و رونق برخی خطوط خارجی و داخلی این فرودگاه یکی از الزامات اساسی برای مسافران داشتن کارت واکسن است.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم از ایجاد این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن باتوجه به کسب وکار بسیاری از مردم منطقه درکشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

فرودگاه بین المللی لارستان پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی و۲۰درصد پروازهای داخلی را تامین می کند و سایت رادار RCAG،که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین با توجه به روند پوشش واکسیناسیون در شهرستان های لارستان، خنج و اوز گفت: استقبال از واکسن برای دُز نخست واکسن چندان رضایت بخش نیست و میزان واکسیناسیون در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۷۳ درصد و در نوبت دوم نیز تاکنون۲۲ درصدگزارش شده است.

معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت ۱۸ سال به بالا و در نوبت اول نیز ۷۱ درصد و در نوبت دوم ۵۰ درصد است.

یگانه گفت:همچنان تاکید می کنیم که نباید با تزریق واکسن، کرونا را تمام شده تلقی کرد دور از تجمع ها و رعایت فاصله گذاری ها و زدن واکسن باید در دستور جدی و اولویت باشد.

معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین گفت: واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون تجمیعی شهری و مراکز روستایی برای تزریق نوبت اول شامل آسترازنکا، سینوفارم، برکت و پاستوکووک (سوبرنا) و برای نوبت دوم واکسن اسپوتینک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار