شایعه تا واقعیت:
از هفته‌های قبل شایعه تغییر فرمانداران در استان کهگیلویه و بویراحمد شدت گرفت و بحث تغییر فرماندار شهرستان بویراحمد بیش از سایر فرمانداران در کانون توجه قرار گرفت
کد خبر: ۱۰۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 26 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد پس ازتایید و تکذیب های پی در پی در خصوص تغییر فرماندار بویراحمد بالاخره شایعه تغییر فرماندار قوت گرفته و رسانه هایی که این خبر را تکذیب می کردند خود بهتحلیل گزینه اصلی این تغییر پرداخته اند. در همین رابطه سایت کبنا نوشته:

از هفته‌های قبل شایعه تغییر فرمانداران در استان کهگیلویه و بویراحمد شدت گرفت و بحث تغییر فرماندار شهرستان بویراحمد بیش از سایر فرمانداران در کانون توجه قرار گرفت.

با بالا گرفتن شایعات و گمانه زنی‌ها، برخی از رسانه‌ها به این موضوع پرداختند و فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار در مصاحبه‌ای بشدت این موضوع را تکذیب کرد و از اساس آن را کذب خواند.

در همین حال یکی از رسانه ها نام محمدکاظم نظری را به عنوان گزینه پیشنهادی برای فرمانداری شهرستان بویراحمد معرفی کرد و یک سایت دیگر نیز به نقل از منابع خبری در وزرات کشور فاش کرد که گزینه جایگزینی فرماندار بویراحمد مصاحبه خود را داده و در انتظار حکم وزیر کشور است.

پس از این تکذیب‌های داخل استان و تائیدهای منابع خبری وزارت کشور نام نظری بیش از گذشته برای تصدی این پست شنیده می‌شد که نشان از صحت موضوع است هر چند وی تا رسیدن به صندلی فرمانداری راه زیادی دارد.

دکتر محمد کاظم نظری دبیر حزب کارگزاران شاخه شهرستان بویراحمد از جانبازان جنگ تحمیلی، عضو هیئت موسس انجمن پزشکان عمومی استان و سابقه مدیرکلی سازمان بهزیستی در دوران اصلاحات را در کارنامه خود دارد.

انتصاب احتمالی نظری را می توان در چند بند مورد تحلیل قرار داد:

استاندار در شرایط فعلی احساس خطر کرده و میخواهد به سید باقر موسوی امتیاز بدهد از اینرو میخواهد یکی از نزدیکان وی یعنی اقای دکتر نظری را به فرمانداری منصوب نماید.

آقای زارعی نیز در جلسه که با نظری داشته با این تحلیل که سیدباقر نمی‌تواند کاندیدای انتخابات شود و بعد از سید باقر از شما (زارعی) حمایت می‌کند و از سوی چون نظری همیشه در جلسات و مراسمات همراه آقای زارعی بوده، ایشان از نظری حمایت می‌کند.

مهندس بهرامی کاندیدای دیگر انتخابات و کارگزارانی‌ها در نشستی که با دکتر تاج‌گردون داشته‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که جهت حمایت از بهرامی، از نظری که فعلا‌ مسئول کارگزاران است حمایت کنند و به احتمال زیاد دکتر تاج گردون نیز حمایت از نظری را وعده داده است.

گروه مشارکت و سازمان مجاهدین هم که با استاندار و نماینده و تاجگردون میانه خوبی ندارند و کاندیدای فرمانداری آنها را استاندار نپذیرفته است، چاره ای جز دلخوش کردن به اینکه نظری یک اصلاح طلب است را نداشته اند.

حالا آنچه مهم نبوده این است که آیا نظری توان و قابلیت لازم برای اداره فرمانداری را دارد یا خیر؟ و آیا ملاک های فرماندار را دارد!؟

باید پرسید در این میانه با توجه به بند آخر مطلب فوق یعنی ملاک‌های انتخاب فرماندار آیا نظر مردم و صلاح شهرستان نیز در نظر گرفته است و یا فقط موضوعات سیاسی در این انتصاب دخیل هستند؟

در پایان این سوال مطرح می شود که در صورت انتصاب نظری مردم وی را نیروی نزدیک به چه کسی می دانند؛ سیدباقر موسوی!، غلام محمد زارعی!، محمد بهرامی!، غلامرضا تاج گردون!، احزاب سیاسی و شخصیت های دیگر! و یا سید موسی خادمی!

برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها باید منتظر نشست و دید در آینده این شایعه به کجا می انجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار