مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو از افت شدید عملکرد باغات زیتون شهرستان در پی خشکسالی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 07 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، اکبر میرزایی سطح باغات زیتون شهرستان دالاهو را ۵۶۰ هکتار اعلام کرد و افزود: تقریبا ۸۰ درصد باغات زیتون شهرستان بارور بوده و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده و نهال است.

میرزایی با اشاره به افت شدید عملکرد باغات زیتون شهرستان دالاهو، گفت: در حالی که سال گذشته متوسط عملکرد باغات زیتون شهرستان هفت تن در هکتار بود، امسال به دلیل خشکسالی و نرسیدن آب به باغات این میزان به دو تن در هکتار کاهش پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو اضافه کرد: حدود ۳۵۰ هکتار از باغات زیتون شهرستان به دلیل خشکسالی حادث شده حدود ۱۰۰ روز بی آبی را تحمل کردند و عملکرد این باغات در سال جاری نزدیک به صفر است.

میرزایی افزود: در حالی که سال گذشته میزان تولید زیتون شهرستان سه هزار تن بود، این میزان امسال به ۸۰۰ تن رسیده است.

وی انواع زیتون تولیدی در باغات شهرستان دالاهو را شامل رقم زرد که بومی ایران است و ارقام خارجی مانزانیلا و کنسروالیا اعلام کرد.

میرزایی ادامه داد: بخشی از زیتون تولیدی در شهرستان دالاهو در داخل شهرستان و استان فرآوری و مصرف شده و قسمت عمده آن نیز برای فرآوری و عرضه راهی استان‌های شمالی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه کار برداشت زیتون کنسروی درشهرستان دالاهو در شهریور ماه انجام شده، گفت: امسال عمده زیتون تولیدی در باغات شهرستان به صورت کنسروی برداشت شد و مقادیر خیلی کمی برای برداشت روغنی در سطح باغات باقی مانده است.

میرزایی افزود: کار برداشت زیتون روغنی درشهرستان دالاهو تا پایان آبان ادامه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار