گزارش میدانی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
تابناک کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیمی از خبرنگاران فعال استان در بازدید میدانی از شهرستان مارگون مشکلات و معضلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داده است .
کد خبر: ۱۰۰۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 07 November 2021

شهرستان تازه تاسیس مارگون با مرکزیت شهر مارگون که به گفته اهالی به شهر "بید و برف و آفتاب" معروف است آنچنان غرق در مشکلات و ضعف امکانات و اعتبارات است که زندگی برای مردم و مدیریت برای مسئولان را به نحو بسیار زیادی دچار مشکل کرده است .
خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیمی از خبرنگاران فعال استان در بازدید میدانی از شهرستان مارگون مشکلات و معضلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داده است .
شهردار مارگون به عنوان مرکز شهرستان مارگون در ابتدای ورود خبرنگاران در جمع آنان حاضر و به توضیح برخی مشکلات این شهر پرداخت و گفت : شهرداری مارگون از ۱۳۸۱ تاسیس شده و این شهر هم اکنون حدود ۱۲۰۰ خانوار با  ۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد و مساحت این شهر ۱۳۴ هکتار است. البته این شهر به بیش از ۲۰ هزاز نفر جمعیت خدمات ارائه می دهد.
"احسان دانشی" با بیان اینکه شهرداری مارگون هم اکنون ۱۶ نیروی قراردادی، پیمانی و رسمی و ۶ نیروی شرکتی بصورت حجمی دارد، خاطرنشان کرد: ماشین آلات و این شهر مستهلک و فرسوده هستند که به همین علت نمی توانیم خدمات لازم و مناسبی را به مردم شهر ارائه دهیم و نیاز به ماشین الات جدید داریم.
دانشی گفت : بیش از چهار میلیارد تومان بابت حقوق و مزایای کارگران و کارکنان شهرداری بدهکاریم البته از برخی ادارات طلب داریم که در صورت پرداخت شدن مشکلات ما کمتر شده و به ما در این زمینه کمک می شود. کارگران و کارمندان شهرداری حدود ۷ ماه حقوق و ۲ سال مزایا در یافت نکرده اند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهرداری مارگون نداشتن درآمد پایدار است و مردم بعلت پایین بودن توان و بضاعت مالی نمی توانند عوارض پرداخت کنند.
دانشی تاکید کرد: چهار میلیارد و ۵۹۹ میلیون تومان مبادله موافقت نامه انجام داده ایم که از این میزان کمتر از ۱۵ درصد آن هم اوراق بها دار تخصیص یافته است!
وی اظهارکرد: هم اکنون سه میلیارد تومان بابت دیه تصادفات و بدهی به پیمانکاران داریم و در زمینه نیم درصد سهم شهرداری ها به کتابخانه ها حدود ۴ میلیون تومان پرداخت کرده ایم.
فیلم / ورودی هایی که در شان یک مرکز استان نیست!
شهردار مارگون با بیان اینکه ورودی شهر مارگون در شان و زیبنده مردم و شهرستان مارگون نیست، عنوان کرد: در صورتی که پروژه ساماندهی ورودی شهر مارگون تا ۲۰ روز آینده تکمیل و به بهره برداری نرسد با شروع بارشها به بحران تبدیل و همه هزینه ها هدر می رود که در این زمینه به کمک و حمایت نیاز داریم.
فیلم / سند دار و بی سند را یکجا به اسم راه و شهرسازی زدند!
حدود ۷۰۰ هکتار زمین در سطح شهر مارگون وجود دارد که شهرداری دسترسی به آنها ندارد و سند آنها به نام راه و شهرسازی است در حالی که این شهر نیاز جدی برای ایجاد کاربری‌های لازم از جمله فضای سبز لازم و کافی و استانداردی داریم، این شهر فضای سبز ندارد و سند قبرستان هم به نام شهرداری نیست.
وی افزود: فضای سبز در سطح شهر داریم اما به نام راه و شهرسازی سند زده شده که به همین علت خشک شده است. همچنین بعلت مشکل با اداره راه و شهرسازی هم اکنون شهرداری مارگون صدور پروانه ندارد.
لازم به توضیح است طی تماس خبرنگاران در روز بازدید از مارگون ، با مدیر کل راه و شهرسازی وی آمادگی خود برای رفع مشکلات مطابق قانون را اعلام کرد .
فیلم / برای یک کارشناسی ساده باید با مرکز استان هماهنگ کنیم!
"الله بخش الیاسی زاده"، سخنگوی شورای شهر نیز گفت: مارگون حدود دو سال است که به شهرستان تبدیل شده است اما تاکنون نمایندگی ادارات در این شهر مستقر نشده اند که این مساله مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است بطوریکه مردم باید برای یک امضا یا فیش ۸۰ کیلومتر را تا یاسوج، مرکز استان طی کنند تا بتوانند امور خود را انجام دهند و یا اینکه برای یک تصادف ساده با 110 تماس بگیریم تا پلیس از مرکز استان مراجعه کند !
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهر مارگون، مرکز شهرستان مارگون ایسنت که زمین های کشاورزی مردم که حداقل  ۲۰۰ سال کشت می شدند را راه و شهرسازی و منابع طبیعی سند به نام خود زده اند و در این در حالی است که مردم این شهر در معشیت و درآمد زندگی خود مانده اند.
الیاسی زاده اظهارکرد: مارگون بعنوان مرکز شهرستان هم اکنون یک درمانگاهی دارد که خدمات این مرکز جوابگوی نیاز مردم نیست و نداشتن بیمارستان یکی دیگر از مشکلات جدی این شهر و شهرستان است که ضمن تشکر از خدمات علوم پزشکی انتظار داریم در رابطه با بیمارستان توجه و مساعدت لازم را داشته باشند.
فیلم / حل بسیاری از مشکلات با ساختمان بدون استفاده کمیته امداد !
یکی از مشکلات اساسی شهرستان مارگون مربوط عدم استقرار نمایندگی ادارات است که می توان گفت با استقرار این ادارات بسیاری از مشکلات شهرستان خود به خود حل می شوند که  "عبدالله بهادران"، عضو شورای شهر مارگون در این خصوص گفت: خوابگاه شبانه روزی متعلق به کمیته امداد که دارای امکانات و ساختمان مجهزی است بیش از ۴ سال است بدون استفاده و بلاتکلیف مانده است و از مسئولان مربوطه انتظار داریم برای جلوگیری از هدر رفتن بیت المال در این خصوص چاره اندیشی کنند و یا به ادارات دیگر که نیاز به فضا دارند واگذار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار