محمدیان ادامه داد: انتخاب مدیران سفارشی به صلاح شهرداری و شهر شیراز نیست و خوشبختانه شهردار شیراز شخصی باهوش و نکته ‌سنج است.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 08 November 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «رضا محمدیان» در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با تلاش رئیس شورای اسلامی شهر شیراز برنامه رویکردهای دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز با عنوان «چشم انداز دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی» مصوب شده است و باید خروجی آن، کارهای اجرایی و توسعه زیرساخت‌ های سطح شهر باشد.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اجرای پروژه‌ های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ریلی، فضای سبز و ... شیراز باید در دستور کار قرار بگیرد و شیراز باید لیستی از پروژه‌های خرد و کلان در قالب افق 1404 را تهیه کند و اتمام و فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام فعلی را در اولویت قرار دهد.

وی اضافه کرد: سد تنگ سرخ، گسترش پارک 580 هکتاری دراک به هزار هکتار و اجرای تله‌ کابین و شهربازی بزرگ شیراز از این پروژه های اولویت دار هستند و اجرای شهرک سینمایی و پروژه ساخت سریال حضرت احمد ابن موسی (ع) به نام «امین ولایت»، اجرای ساختمان تعزیه، اجرای حداقل 11 ورزشگاه سرپوشیده و 11 فرهنگسرای بزرگ، ساخت مراکز محلات، خانه‌ های قرآن و فرهنگسراهای کوچک در نقاط مختلف، ساخت مساجد و خانه ‌های فرهنگ و ورزش چند منظوره و اجرای حداقل 50 زمین چمن مصنوعی جدید نیز باید در دستور کار شهرداری شیراز قرار داده شود.

محمدیان تاکید کرد: اجرای باغ های خانواده جدید و اختصاصی کودکان و بیماران خاص و سالمندان و اجرای پیاده‌ راه محور «عرفان» و پل «علی ابن حمزه (ع)» نیز باید به سرعت انجام شود تا سرانه فضای سبز به عدد قابل قبول برسد.

وی ادامه داد: مرمت منازل تاریخی، مرمت و توسعه حرم امامزادگان و مساجد و مدارس تاریخی شهر شیراز، اجرای موزه ملل، اجرای پروژه زندیه، ساماندهی قبرستان «وادی السلام»، ساماندهی قبرستان‌ های محلی قدیمی، اجرای پروژه بین ‌الحرمین، بهسازی راه‌های دسترسی به بافت فرسوده و ... از اقدامات فرهنگی شهر شیراز است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) ضمن مخاطب قرار دادن شهردار شیراز گفت: کارهای بزرگ را با انسان‌ های بزرگ می ‌توان انجام داد و شهردار شیراز خواستار انتخاب سریع تر مدیران شهرداری از میان افراد کارآمد و با سابقه مثبت اجرایی هستیم.

وی ادامه داد: انتخاب مدیران سفارشی به صلاح شهرداری و شهر شیراز نیست و خوشبختانه شهردار شیراز شخصی باهوش و نکته ‌سنج است.

محمدیان تصریح کرد: انتخاب سه نفر از استان فارس به عنوان وزرای دولت با همت نمایندگان استان، مایه خرسندی است و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند و پروژه‌های مرتبط با وزارتخانه راه و شهرسازی و نفت در استان و رفع مشکلات پروژه‌های مرتبط و اختصاص بودجه‌های اجرایی مناسب برای به کارگیری تعدادی از نیروهای مستعد فارس در بخش‌ های مختلف مدیریتی این سه وزارتخانه و وزارتخانه ‌های دیگر را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: اهمیت فارس باید مرتب به وزرای فارسی گوشزد شود تا دین خود به مردم و نمایندگان فارس را فراموش نکنند و تلاش کنند که پیرو فرمایش مقام معظم رهبری فارس در قله باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار