سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: امسال فقط در حوزه درمان معتادین متجاهر یک میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 08 November 2021

کیوان گلاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از اوایل سال جاری تا کنون حدود ٩۴٠ نفر از افراد معتادین متجاهر جمع آوری و در یک مرکز اجباری دولتی با نام مجتمع نگهداری و کاهش آسیب مرکز ماده ١۶ مستقر شدند که در این مرکز حدود ١ الی ۶ ماه دوره درمان را سپری می‌کنند.

وی افزود: همچنین امسال با جذب ١ میلیارد تومان اعتبار در حوزه درمان توانستیم روند درمان این افراد را پیگیری کنیم.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه ٨ مرکز گذری کاهش آسیب در سطح استان دایر است، خاطر نشان کرد: این مراکز از ساعت ٨ صبح الی ١۴ بعد از ظهر فعال هستند و بسته و پک‌های بهداشتی را در اختیار معتادینی که تمایل به ترک ندارند، قرار می‌دهند و برای این مراکز ٣٠٠ میلیون تومان اعتبار جذب کردیم.

گلاوری در ادامه به مراکز اقامتی میان مدت اشاره‌ای داشت و گفت: در این مراکز معتادینی که تمایل به ترک و درمان دارند، پذیرش شده و روند درمان را با یک پروتکل خاص طی می‌کنند.

وی در پایان از مراکزی که بهبود یافتگانِ اعتیاد را حمایت می‌کنند، نام برد و یادآور شد: بهبودیافتگان از اعتیاد برای مانایی و پایدار ماندن در ترک و حفظ سلامتی در کلاس‌های این مراکز شرکت کرده و از مشاوره‌ها بهره مند می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار