معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: از مجموع ۴۰ هزار دستگاه خودروی فعال در ناوگان حمل ونقل باری و مسافری این استان ، ۳۷ درصد فرسوده و نیازمند بهسازی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 08 November 2021

محمدعلی صلواتی افزود: ناوگان باری استان اصفهان دارای  ۳۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه کامیون سنگین، نیمه سنگین و نیمه سبک و ناوگان مسافری نیز دارای چهار هزار و ۹۲۱ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری است.

وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل باری این استان در بخش سنگین حدود ۲۰ سال، نیمه سنگین ۳۰ سال و نیمه سبک ۱۹.۶ سال است.

به گفته وی همچنین  میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر اصفهان در بخش اتوبوس حدود ۱۲ سال،  مینی‌بوس ۲۵.۵ سال و سواری ۱۱.۴ سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: آلودگی هوا، بالا رفتن میزان مصرف سوخت و افزایش تصادفات جاده‌ای از جمله مخاطرات و هزینه‌های تحمیلی ناشی از فرسودگی ناوگان حمل و نقل است.  

وی بابیان اینکه برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به تسهیلات بلندمدت با سود کم‌نیاز است خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای نوسازی این ناوگان تا سال ۱۳۹۰ اختصاص پیدا می‌کرد اما این تسهیلات از سال ۹۰ تاکنون کنار گذاشته‌شده است.

صلواتی بابیان اینکه در زمان حاضر تعداد زیادی کامیون فرسوده با عمر بالای ۴۵ سال و همچنین مینی‌بوس‌ با عمر بالای ۴۰ سال در استان فعال است اضافه کرد: تسهیلات مناسبی برای نوسازی این ناوگان در نظر گرفته نشده و به همین دلیل عمر آن‌ها افزایش پیداکرده است.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور از سال گذشته به صورت متمرکز انجام می‌شود، یادآور شد: باید شرایط و تسهیلات مناسبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر در نظر گرفته شود.

صلواتی با اشاره به اجرای مستمر طرح‌های نظارت فنی بر ناوگان باربری و مسافربری استان اصفهان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود تمامی ناوگان برای فعالیت در بخش عمومی موظف به دریافت معاینه فنی هستند و این روند از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل و بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران فنی شرکت‌های باربری و مسافربری نیز نواقص فنی و ایمنی ناوگان را بررسی کرده و از تردد دستگاه‌های معیوب و فرسوده جلوگیری می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار