مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس نیز در این دیدار، توسعه اشتغال و گردشگری این شهرستان را با سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری امکان‌پذیر دانست.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 08 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: داوود ایوبی در حاشیه سفر مدیرکل میراث ‌فرهنگی فارس به ممسنی با بیان اینکه این شهرستان یکی از شهرستان‌های قدیمی و تاریخی استان است، گفت: این شهرستان به دلیل وسعت وسیع و دارا بودن سه اقلیم متفاوت، یکی از شهرستان‌های دارای شرایط و ظرفیت مناسب در توسعه گردشگری است.

به نقل از میراث فارس او با اشاره به درصد قابل‌توجه توسعه منابع انسانی این شهرستان در کشور، توجه به اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری را لازم دانست.

فرماندار شهرستان ممسنی اظهار کرد: تغییر ذائقه مردم و استفاده از ظرفیت جوامع محلی در توسعه گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان لازم است.

ایوبی با بیان اینکه تردد روزانه از مسیر حیاتی این شهرستان بین ۵ تا ۷ هزار خودرو است، گفت: استفاده از ظرفیت اقتصاد جاده‌ای، مجتمع‌های گردشگری و رستوران‌های بین‌راهی نیازمند نگاه متفاوت مردم و هماهنگی‌های بین دستگاهی است

توسعه گردشگری در ممسنی در گرو سرمایه‌گذاری است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس نیز در این دیدار، توسعه اشتغال و گردشگری این شهرستان را با سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری امکان‌پذیر دانست.

هادی شه‌دوست شیرازی تاکید کرد: باید حرکت جدیدی در توسعه گردشگری شهرستان ممسنی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی ایجاد شود.

او با بیان اینکه نگاه مردم در شهرستان‌ها باید در راستای توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی تغییر یابد، گفت: نقش پویای تعاونی‌ها در توسعه صنایع‌دستی و دست بافته‌ها نیازمند همراهی و همکاری منسجم دستگاه‌های اجرائی و خدمات رسان شهرستان است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس با اشاره به اینکه امروزه سرمایه‌گذاری در عرصه صنایع بزرگ و کارخانه‌ها حجم مالی بالایی را نیاز دارد، افزود: با سرمایه‌گذاری حجم کم مالی در صنعت گردشگری می‌توان از ظرفیت خوب این شهرستان با توجه به قرارگرفته در مسیر حیاتی بین استانی، بیشترین استفاده رو برد.

شه‌دوست خاطرنشان کرد: شهرستان ممسنی در حوزه آموزش صنایع‌دستی حمایت خواهد شد و در صورت اعلام آمادگی از سوی شهرستان در توسعه صادرات تولیدات صنایع‌دستی همراه و حامی خواهیم بود.

برچسب ها: گردشگری ، ممسنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار