مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: سالانه ۶۰ هزار تن انار از ۳۰۰۰ هکتار باغ این شهرستان برداشت می‌شود که از‌این‌نظر نی‌ریز مقام اول سطح و تولید را در استان فارس داراست.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 08 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: سالانه ۶۰ هزار تن انار از ۳۰۰۰ هکتار باغ این شهرستان برداشت می‌شود که از‌این‌نظر نی‌ریز مقام اول سطح و تولید را در استان فارس داراست.
علیرضا بصیری افزود: متوسط عملکرد در باغ‌های این شهرستان ۲۰ تن در هکتار و بالاترین عملکرد بیش از ۱۵۰ تن در هکتار است که متاسفانه در سال جاری به دلیل بروز شرایط خشکسالی و طغیان آفات میزان تولید انار شهرستان کاهش چشمگیری داشته است.
وی افزود: به دلیل تنوع ارقام، برداشت انار در این شهرستان در ارقام زودرس مانند انواع انار شیرین و فاروق از اواخر شهریورماه انجام شده و در ارقام دیررس مانند رباب تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد.
وی افزود: عمده‌ترین رقم انار تولیدی نی‌ریز رباب است که به‌دلیل رنگ پوست و آریل، درصد فیبر، طعم میوه و ضخامت پوست، بسیار بازارپسند بوده و شهرت جهانی دارد؛ بطوریکه بیشترین میزان صادرات انار کشور را به خود اختصاص‌داده‌است.

انار نی‌ریز علاوه بر مصارف داخلی به کشور‌های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، کره‌جنوبی، روسیه، و برخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود .
بصیری با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیت بالای شهرستان، کارخانه‌های صنعتی فرآوری انار نی ریز مشغول فعالیت هستند، افزود: از جمله تولیدات آن‌ها آب انار، رب، سس، شربت، مارمالاد، ژله، بستنی، ترشی، سرکه و لواشک انار است که با استقبال خوب و ارزآوری برای کشور همراه بوده است.

برچسب ها: برداشت ، انار ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار