سیلی مدیر یک هتل در شیراز بر گونه یک کارگر این مجموعه واکنش‌های زیادی در فضای مجازی و جامعه کارگری استان فارس در پی‌داشت.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 09 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:این سیل و سیلی از ورود تیم فوتبال استقلال تهران به فرودگاه شیراز آغاز شد.

تیم آبی تهرانی پنجشنبه ۱۳ آبان وارد شیراز شد تا روز بعد در ورزشگاه حافظیه شیراز با تیم فجر شهید سپاسی این شهر در قالب رقابت های لیگ برتر بازی کند.

هواداران تیم تهرانی ابتدا در فرودگاه شیراز برای استقبال از این تیم حضور یافتند سپس برخی دیگر مقابل هتل چمران که برای استقرار آبی پوشان پایتخت اختصاص داده شده بود، ازدحام کردند که ماجرای سیل و سیلی خوردن کارگر هتل از همین مکان آغاز شد.

در هیاهو و آشوب جمع شدگان برای وارد شدن به هتل چمران و جلوگیری کارکنان از داخل شدن این جمعیت، مدیر هتل که در جلو در ورودی و در غوغای کشمکش حضور داشت به یک نفر که جلیقه قرمز داشت، کشیده زد که این رفتار در موبایل یکی از حاضران نشست و به فضای مجازی رفت؛ بعد مشخص شد قرمزپوش سیلی خورده در میان سیل هواداران تیم آبی پوش، کارگر خدمات هتل چمران است.

سیلی مدیر یک هتل در شیراز بر گونه یک کارگر این مجموعه واکنش‌های زیادی در فضای مجازی و جامعه کارگری استان فارس در پی‌داشت.

مرور واکنش ها نشانگر خشم و تفسیرهای گوناگون و فلسفه سازی های مختلف است و لزوم شکایت و پایمال شدن حقوق کارگران و مانند آن به این واکنش ها راه یافت.

در این میان تقریبا هیچ کس رفتار برخی هواداران یا «هوادارنما» را زیر سوال نبرد و حتی برخی آن را طبیعی و ذات فوتبال دانستند.

پیگیری می‌کنیم؛ کشیده زده باید کشیده بخورد

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ اعلام کرد: شکوائیه‌ای علیه فردی که به صورت کارگر یک هتل سیلی زده به دادستانی شیراز ارسال می شود و باید عین همین رفتار در انظار عمومی با وی صورت گیرد چون به جایگاه کارگران بی حرمتی شده است.

مهرزاد مویدی افزود: تاکنون بارها گزارش‌هایی مبنی بر فحاشی مدیر این هتل در شیراز به کارکنان و کارگران این مجموعه رسیده اما به دلیل اینکه هیچ شاکی خصوصی وجود نداشت و هیچ یک از این کارگرانی که در این مجموعه مورد فحاشی قرار گرفته بودند به دلیل ترس از اخراج شدن شکایت نکردند موضوع قابل پیگیری نبود.

وی عنوان کرد: در مورد این موضوع اخیر و سیلی مدیر هتل مذکور در حین انتقال بازیکنان تیم استقلال به این هتل به صورت یکی از کارکنان این مجموعه شرایط به گونه ای دیگر است و حتی اگر آن کارگر سیلی خورده به دلیل ترس از اخراج شدن شکایتی نکند شوراهای اسلامی کار استان فارس به دلیل هتک حرمت جایگاه رفیع قشر کارگران از این مدیر خاطی به دادستانی شیراز شکایت خواهد کرد.

عذرخواهی هم لازم است

وی ادامه داد: این رفتار بی حرمتی به جایگاه کارگران زحمتکش است و باید عین همین رفتار با فرد خاطی در انظار عمومی صورت گیرد، ضمنا این فرد باید بصورت رسمی از این کارگر عذرخواهی کند و از این کارگر دلجویی شود.

وی با بیان اینکه این رفتار به جایگاه رفیع کارگری خدشه وارد کرده، اضافه کرد: قطعا شکوائیه ای علیه این فرد به دادستانی شیراز ارجاع خواهد شد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس ادامه داد: براساس قانون هیچ کارفرمایی حق چنین برخوردی با کارگران ندارد.

وی عنوان کرد: به هیچ عنوان شایسته نیست که به کارگرانی که با غیرت برای کسب رزق حلال تلاش می کنند بی حرمتی صورت گیرد و در متون اسلامی ما نیز آمده که پیامبر اکرم اسلام (ص) بر دستان همین قشر بوسه زده است.

دادستان: اگر شکایت باشد، رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در واکنش به ماجرای سیلی به یک کارگر در هتلی در شیراز شب قبل از بازی فوتبال دو تیم فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال، گفت: در صورت طرح شکایت توسط ذینفع، به جد موضوع را پیگیری می‌کنیم.

سیدمصطفی بحرینی افزود: در صورت طرح شکایت و پیگیری از سوی ذینفع و متولیان در چارچوب قانون با این فرد متخلف بدون گذشت برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به قابلیت گذشت داشتن موضوع ، رسیدگی و تعقیب مستلزم طرح شکایت توسط ذینفع است.

بحرینی گفت: اگر رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان فارس پیگیر این موضوع شود دادستانی نیز به جد پیگیر این موضوع خواهند بود.

وکیل تعیین شد

۱۶ آبان ۱۴۰۰ نامه‌ای رسمی با مهر و امضای رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس خطاب به فاطمه مرادی وکیل دادگستری در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن این کانون مرادی را به عنوان وکیل تام الاختیار برای پیگیری حقوقی این ماجرا تعیین کرد تا موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگاران ضمن معرفی نماینده قانونی این کانون برای پیگیری حقوقی ماجرا گفت: چند نفر از وکلای معروف استان فارس برای پیگیری این موضوع اعلام آمادگی کرده اند.

مویدی بیان کرد: هرچند اعتقاد داریم که هتک حیثیت جامعه کارگری با یک عذرخواهی قابل جبران نیست بنابراین به صورت رسمی ماجرا از مبادی رسمی پیگیری خواهد شد.

نامه مدیر هتل: شکایت نکنید

هفدهمین روز از آبانماه ۱۴۰۰ نامه ای به امضای محمد حسین شفاعتیان مدیر هتل چمران شیراز خطاب به کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس و کارگران در فضای مجازی منتشر شد.

در این نامه آمده است: متاسفانه در پی حادثه غیرعمدی پیش آمده در هتل چمران و همچنین جریحه دار شدن احساسات عموم و واکنش ها به این اتفاق تلخ خصوصا رنجش جامعه بزرگ کارگری استان،به استحضار می رساند که اینجانب با همکار عزیزمان(کارگر سیلی خورده) حس پدر و فرزندی داشته و دارم و خواهم داشت و هیچ انگیزه و نیت سوء که بخواهد اعتبار و آبروی کارگران را زیر سوال ببرد وجود نداشته است.

در ادامه این نامه عنوان شده است: با احترام به همه جامعه کارگری و مردم عزیز ،ابراز می دارم دلیلی بر انجام چنین کارهایی را برای خود و یا هر شخص دیگری مجاز نمی بینم و همانگونه که قبلا هم به استحضار عموم مردم رسیده است در صدد جبران اتفاقات تلخ گذشته هستم.

نامه شفاعتیان حاکی است: لذا مجددا ضمن تشکر و همراهی و البته پوزش از محظر(محضر) تمامی آحاد مردم استان فارس خصوصا جامعه بزرگ کارگری و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خواهشمند است ضمن انصراف از شکایت ترتیبی اتخاذ شود تا این جوان پرکار به سلامت و با عزت به محل کار بازگردد.

متوقف شود

نامه دیگری ۱۷ آبانماه با نشان کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس خطاب به مرادی نماینده حقوقی تعیین شده برای پیگیری موضوع کشیده خوردن کارگر هتل، در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه روند پیگیری حقوقی این ماجرا متوقف شود.

در این نامه آمده است: با توجه به نامه مالک هتل چمران و تقاضا برای بازگشت کارگر سیلی خورده به محل کار و همچنین دستور اولیا علی بیگی ،ریاست کانون عالی شورای اسلامی کار کشور و تماس تعدادی از بزرگان استان مبنی بر گذشت از طرح شکایت و موافقت کارگر مذکور و خانواده وی خواهشمند است اقدام مقتضی مبنی بر تعلیق پیگیری حقوقی و قضایی انجام شود.
به این ترتیب همانگونه که تیم پایتخت نشین با نتیجه یک بر یک در مقابل تیم فجر شهید سپاسی شیراز متوقف شد، گویا این موضوع هم متوقف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار