رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:سهل انگاری و بی توجهی‌ها مهم‌ترین عامل تغییر وضعیت شهر‌ها به رنگ قرمز شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 09 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و چهل و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در شهر‌هایی که مشارکت در واکسیناسیون پایین است، با افزایش آمار‌های ابتلا، بستری و جانباختگان کرونا مواجه هستیم و همین موضوع موجب افزایش خطر ورود به وضعیت قرمز در این شهرستان‌ها شده است.
دکتر مهرزاد لطفی با بررسی آخرین وضعیت کرونا و واکسیناسیون در مناطق مختلف استان، نسبت به پایین بودن آمار مشارکت و مراجعه گروه‌های هدف برای دریافت واکسن در برخی از شهرستان‌ها ابراز نگرانی کرده و پیامد این سهل انگاری را افزایش آمار‌های مربوط به ابتلا، شدت یافتن بیماری و در نتیجه بستری و افزایش آمار جانباختگان عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی، این سهل انگاری و بی توجهی‌ها مهم‌ترین عامل تغییر وضعیت شهر‌ها به رنگ قرمز شده است که سلامت خانواده‌ها و عزیزان یکایک ما را تهدید می‌کند.
دکتر لطفی از افراد بالای ۱۲ سال استان خواست تا هرچه سریعتر به به نزدیکترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با سرد شدن هوا و افزایش بیماری در این فصل، برای رهایی از چنگال کرونا و دیگر بیماری‌های مُسری، به مشارکت جدی مردم در زمینه دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیاز داریم تا بتوانیم شاهد کاهش زنجیره‌های انتقال این بیماری در سطح جامعه باشیم.

او هرگونه سهل انگاری در این زمینه را آسیبی برای خود و اطرافیان عنوان کرد که در حقیقت به مخاطره انداختن موضوع حیاتی جان و سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مسوولان، فعالان اجتماعی و بزرگان خانواده‌ها خواست تا مردم را برای مشارکت در واکسیناسیون و ایمن سازی جامعه تشویق کنند.
او از مردم فارس دعوت کرد تا با شرکت در طرح واکسیناسیون، از اطرافیان خود نیز بخواهند هر چه سریعتر برای مقابله با این بیماری، به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.
دکتر لطفی با اشاره به اینکه کرونا مهمان ناخوانده بسیاری از خانواده‌ها شده و در کمترین زمان، اعضای خانواده را درگیر کرده است، از افرادی که نشانه‌های سرماخوردگی را در خود یا اطرافیان مشاهده می‌کنند، خواست تا از هرگونه سهل انگاری پرهیز کرده و برای پیشگیری از انتشار بیماری و دریافت خدمات درمانی به نزدیکترین مرکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار