گزارشی از یک سفر
احمدزاده: نمی شود که عشایر ترک و بویراحمد استان ما اینجا باشند و یه عده ای بریزند و کتک کاری کنند و بروند و حمایت هم بشوند و پشتوانه ای برای مردم عشایر این منطقه نباشد.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 10 November 2021

جلسه شورای عشایر شهرستان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،معاونین و مدیر کل عشایر و اعضای شورای تامین شهرستان در منطقه عشایری دریلا گچساران برگزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اولین سفر خود به شهرستان گچساران در منطقه عشایری دریلا حضور و به مشکلات مرزی مردم این منطقه با خوزستان و بوشهر رسیدگی و خواستار رفع هر چه زودتر مشکلات این منطقه شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمد زاده در این بازدیدبا اشاره به مشکل چندین ساله مرزی منطقه دریلا با استان خوزستان و بوشهر گفت: در جلسه ای که با حضور ریس جمهور کشور در جمع عشایر استان بود قول دادم در اولین فرصت در این منطقه حضور و مشکلات مرزی این منطقه را از نزدیک ببینم و اختلاف چندین ساله این مناطق عشایری را با خوزستان و بوشهر حل کنم.
احمد زاده از برگزاری جلسه بین استانداران خوزستان و بوشهر و ریس تقسیمات کشوری در پایان این هفته در گچساران خبر داد و افزود:چند روز پیش از طریق ویدیو کنفرانس که استانداران بوشهر و خوزستان هم بودند از وزیر کشور خواستم برای حل مشکل این منطقه جلسه اساسی و منطقی برگزار کنیم و این موضوع مرزی این منطقه را حل و فصل کنیم.
وی اظهار داشت: تا پایان هفته با حضور دو استاندار هم مرزی دیگر با هلی کوپتر از این منطقه بازدید و مجددا با عشایران این ناحیه گفتگو خواهیم کرد.
احمد زاده عنوان کرد: خواسته ما برای مرز این منطقه حایل بودن رودخانه زهره بین استان ما و خوزستان می باشد که این پیشنهاد به رئیس تقسیمات کشوری هم داده خواهد شد تا مشکلی که سالها لاینحل باقی مانده بود به صورت ریشه ای و اساسی حل شود.
احمد زاده با اشتباه دانستن تغییر خط مرزی استان کهگیلویه و بویراحمد از رودخانه به دشت های بهبهان گفت: زمانی که من فرماندار گچساران بودم دشت های پشت لیشتر که حدود ۲هزار هکتار بود به سپاه گچساران برای واگذاری بین بسیجیان و عشایر این منطقه دادند ولی بعد از رفتنم این کار انجام نشد و این منطقه را خوزستان برای حاصل خیزی آن به دست گرفت و مشکلاتی را به وجود آوردند.
وی افزود: وعده ما برای حل همیشگی این مشکل تا پایان همین هفته می باشد و به شما قول خواهم دادم این مشکل را حل کنم و این گره کوری که چندین سال مانده را باز کنم.
احمد زاده از دیگر ادارات خواست برای کمک رسانی به عشایر این منطقه اعم از آب رسانی و احداث جاده ارتباطی با امور عشایری همیاری کنند.

فریاد عشایر دریلا بر سر استاندار / احمدزاده : در سفر رئیس جمهور اشتباهی رخ داد + فیلم و تصاویر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان نگاه ویژه ای به عشایر داشت ولی در ارائه مصوبات اشتباهی بزرگ پیش آمد و بخش عشایری دیده نشد و در اولین فرصت با رئیس جمهور مکاتبه خواهم داشت تا اعتبارات دیده نشده را بازگردانم.
وی با بیان اینکه سرلوحه کار ما سخن زیبای امام در مورد عشایر می باشد که فرمود،عشایر ذخایر انقلاب است اظهار داشت:این سخن گوهر بار تکلیف همه ما را مشخص کرد و جای ابهامی برای ما باقی نگذاشت و ما وظیفه داریم به ذخایر انقلاب خدمت کنیم.
احمدزاده تاکید داشت: تا رفع مشکل این منطقه حتما امنیت عشایر این جا توسط دستگاهای امنیتی شهرستان گچساران جدی گرفته شود .
وی افزود: نمی شود که عشایر ترک و بویراحمد استان ما اینجا باشند و یه عده ای بریزند و کتک کاری کنند و بروند و حمایت هم بشوند و پشتوانه ای برای مردم عشایر این منطقه نباشد.
وی با بیان اینکه مشکل بخش عمرانی این منطقه را خودم رفع خواهم کرد بیان داشت: برای اشتغال زایی عشایران که یکی از پایدار ترین اشتغال در کشور می باشد تسهیلات و وام های کم بهره یا بدون بهره در اختیار عشایر برای خرید دام و تامین علوفه و همچنین برای اشتغال بانوان عشایر در حوزه صنایع دستی قرار خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار