کد خبر: ۱۰۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 26 September 2015

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه ۷ مهرماه سال جاری شاهد رونمایی ضریح حبیب‌بن مظاهر در البرز هستیم، گفت: اگر کمک‌های مردمی نبود امروز شاهد رونمایی از این ضریح مبارک در استان البرز نبودیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نورالله حسینی متولی در نشست خبری با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز درباره رونمایی از ضریح جناب حبیب‌بن مظاهر برگزار شد، با اشاره به اینکه این ستاد فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 82 در استان البرز آغاز کرده است، اظهار داشت: وظیفه ساخت ضریح حبیب‌بن مظاهر از سوی ستاد مرکزی کشور به استان البرز واگذار شده بود.

وی با بیان اینکه اگر کمک‌های مردمی نبود امروز شاهد رونمایی از این ضریح مبارک در استان البرز نبودیم، افزود: امید است مراسم رونمایی از این ضریح که روز سه شنبه 7 مهرماه سال جاری در محل مصلی نماز جمعه کرج برگزار می‌شود با حضور چشم‌گیر مردم صورت گیرد.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات البرز با تاکید بر اینکه این ضریح باید سال گذشته تکیمل و مراحل ساخت آن به اتمام می‌رسید، خاطرنشان کرد: به سبب برخی مسائل پیش آمده ساخت این ضریح قدری به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه مراحل ساخت سازه چوبی ضریح در ابتدای امر به سبب درخواست ستاد مهرشهر کرج در یکی از مساجد این منطقه آغاز شد و بعد از گذشت 9 ماه مراحل ساخت آن به اتمام رسید، تصریح کرد: طبق مطالب ارائه شده توسط متخصصان به این نتیجه رسیدیم که برای انجام اقدامات طلا‌کاری و نقره‌کاری این ضریح به سبب اینکه این منطقه از نظر آب و هوایی مساعد نبود باید کارگاه ساخت ضریح به مکان دیگری انتقال داده می‌شد.

وی با بیان اینکه انتقال کارگاه ساخت ضریح به مصلی نماز جمعه کرج زمانی را برای تشکیل کارگاه جدید صرف خود کرد، یادآور شد: در راستای ساخت دیگر ضریح‌ها توسط استان‌های کشور مواردی برای کاهش خطا و مشکلات به ما ارائه شد که تمامی این مسائل موجبات تاخیر یکساله در ساخت ضریح حبیب‌بن مظاهر را فراهم کرد.

حسینی متولی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم، صنعت‌گران و هنرمندان در ساخت این ضریح در کشور بی‌شائبه بوده است، عنوان کرد: خانم جوانی نیمی از مهریه خود را که 50 سکه تمام بهار آزادی بود برای ساخت این ضریح هدیه کرد.

وی با اشاره به اینکه کار ساخت ضریح در استان البرز بهترین کار فرهنگی و دینی است که باید نسبت به آن توجه و اهتمام بیشتری داشت، افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه سبب مشارکت بیش از پیش مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای امر بنا شد ساخت کتابخانه صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف در زیربنای 16 هزار و 200 متر به استان البرز واگذار شود، گفت: این پیشنهاد با قدری تغییرات همراه شده به گونه‌ای که البرز می‌تواند تا حد توان به ازای هر متر 3 میلیون تومان در راستای احداث این کتابخانه وارد عمل شود که همچنان در این رابطه در حال مذاکره هستیم.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات البرز با تاکید بر اینکه البرز همواره آمادگی خود را برای ارائه هر نوع کمک در این بخش اعلام کرده است، افزود: 130 تن میلگرد اولین محموله‌ای بود که برای ساخت ضریح حضرت زهرا(س) از استان البرز به نجف اشرف ارسال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار