صابر سهرابی: باتوجه به اینکه مجموعه تالار و نگارخانه های شهر از مجتمع های فرهنگی و هنری و اداره ها جدا هستند، تلاش داشتیم به بخش خصوصی واگذار کنیم، امسال موضوع واگذاری ۱۵ مجتمع را داریم که مراحل اولیه کار انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 28 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: صابر سهرابی افزود: این تالار با حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی، به دلیل تخصیص بودجه های ناچیز و ناکافی در سال‌های گذشته به بهره برداری نرسیده است.
وی با اشاره به تلاش‌ها در سال‌های گذشته برای بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در تکمیل این طرح ناتمام افزود: با چند سرمایه گذار نشست گذاشته شد تا بتوانیم تالار را به بخش خصوصی واگذار کنیم که این بحث هم به نتیجه نرسید، اما همزمان با سفر ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ رئیس‌ جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این طرح که در بهترین نقطه شهر شیراز واقع شده بازدید کرد و تکمیل آن در مصوبات سفر استانی دولت قید شد.
به گفته وی، بنا بر طرح‌ریزی صورت گرفته و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالار مرکزی شیراز در سه سال آینده تکمیل، تجهیز و بهره برداری می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر اخیر به این امر اختصاص داده شد و با پیگیری های استاندار فارس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل استان مکاتباتی هم صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال اعتبارات مصوب اختصاص پیدا کند و تالار مرکزی شیراز بعد از ۱۰ سال به سرانجام برسد.

 

دیگر مصوبات فرهنگی سفر استانی رئیس‌جمهوری به فارس


سهرابی همچنین گفت: یکی دیگر از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان فارس اختصاص اعتبار تعمیر و تجهیز کتابخانه قلات در بخش مرکزی شهرستان شیراز بود و نیز به مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خنج بودجه ای اختصاص داده شد که با پیشرفت ۹۵ درصدی فعلی بتوانیم در سال آینده یا بهمن ماه امسال مجتمع را به بهره برداری برسانیم.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استان فارس ۳۴ مجتمع فرهنگی و هنری فعال دارد که اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی در آنها مستقر هستند؛ همچنین در ۳۱ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت هستند.

تلاش برای واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی


وی گفت: باتوجه به اینکه مجموعه تالار و نگارخانه های شهر از مجتمع های فرهنگی و هنری و اداره ها جدا هستند، تلاش داشتیم به بخش خصوصی واگذار کنیم، امسال موضوع واگذاری ۱۵ مجتمع را داریم که مراحل اولیه کار انجام شده است.
وی افزود: در بخش دوم نیز آگهی خواهیم کرد تا مجتمع ها را واگذار کنیم تا بتوانند در حفظ و نگهداری آنها فعال تر از ادارات باشند؛ چون موضوع تعمیر، تجهیز و نگهداری هزینه هایی را دارد که در چند سال گذشته بسیار تقلیل یافته و به دست ما نرسیده است، به همین دلیل بخش خصوصی را وارد عرصه کردیم تا بتوانند مجتمع ها را پویا نگهدارند.
سهرابی اظهار داشت: بخش دیگری از فعالیت مجتمع های فرهنگی و هنری، حضور انجمن های مستقر در شهرستان هاست ، ولی در بیش از دو سال وجود کرونا و بی رونقی فعالیت های فرهنگی و هنری، باعث شد کمتر کار انجام شود، اما سیاست وزارتخانه و اداره کل این هست که ما بتوانیم واگذاری ها را انجام دهیم و دولت به نظارت، حمایت و پشتیبانی از فعالیت های هنری در بخش خصوصی برگردد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: ۱۷ پروژه نیمه تمام فرهنگی هنری از پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصد در استان وجود دارد که با تخصیص اعتبارات لازم تجهیز و تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید که تعدادی از اینها کتابخانه است که ما به عنوان دستگاه مجری درحال ساخت و بهره بردار نهاد کتابخانه ها که تحویل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار