تابناک-همزمان با هفدهمین روز از آذرماه به مناسبت نکوداشت هفته جهانی تکریم از افراد دارای معلولیت مرکز توانبخشی و نگهداری و توانمندی فرشته های زمینی خلیج فارس افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶ 08 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی تکریم از افراد دارای معلولیت مرکز توانبخشی ، اقامتی و توانمندی تحت عنوان فرشته های زمینی خلیج فارس با حضور دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست اداره کل بهزیستی استان هرمزگان، رفعت ایرانپور معاونت توانبخشی بهزیستی استان و علی جاودان رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس افتتاح و به بهره برداری رسید.


دکتر ابراهیم حسن نژاد در آیین افتتاح این مرکز ضمن تبریک گرامیداشت هفته جهانی تکریم از افراد دارای معلولیت اظهار کرد: هدف ما کوچک‌سازی مراکز و ایجاد یک محیط کوچک مشابه محیط خانه است .


این مقام مسول همچنین ابراز داشت : تاسیس و راه‌اندازی این مراکز سعادت و توفیق است الهی که نصیب همگان نمی‌شود.

خاطرنشان می گردد:مرکز فرشته های زمینی خلیج فارس از مراکز غیردولتی سازمان با ظرفیت اسمی ۱۰ نفر می باشد که در حال حاضر تعداد ۵ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

یادآور می شود؛ در این مرکز خدماتی از قبیل: مددکاری اجتماعی ،روانشناختی پزشکی، گفتار درمانی ،کاردرمانی توان پزشکی و آموزش های پیش حرفه ای به منظور آماده سازی معلولین جهت ورود به محیط های کارگاهی و شغلی ارائه می‌گردد.


گفتنی است هدف از راه‌اندازی و تأسیس این مرکز نگهداری از پسران دارای معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال فاقد سرپرست،بدسرپرست و مجهول الهویه می باشد که به این قشر از جامعه هدف افراد دارای اختلال هوشی رشدی خفیف اطلاق می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار