عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بعدازظهر پنجشنبه بمنظور بازدید از آثار تاریخی اصفهان و حفاظت از آنها و محورهای گردشگری به این شهر سفر کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 09 December 2021

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک روزه خود به اصفهان علاوه بر حضور در جلسه های متعدد استانی با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، فعالان گردشگری و صنایع دستی و همچنین خبرنگاران دیدار خواهد کرد.

بازدید از بناهای تاریخی، محورها و تاسیسات گردشگری، کارگاه های صنایع دستی و گفت و گو با هنرمندان از دیگر برنامه های سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اصفهان است.

عزت الله ضرغامی پس از ورود به اصفهان با فعالان صنایع دستی و گردشگری که در فرودگاه حضور داشتند گفت و گو کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از کارگاه مرمتی گنبد مسجد امام(ره) در مجموعه جهانی میدان امام (نقش جهان)، هنر مرمتگران را همراه با علم، دانش، علاقه، ایمان و اعتقاد دانست.

ضرغامی گفت: هنر مرمتگران همراه با علم، دانش، علاقه، ایمان و اعتقاد است و بهمین دلیل هنر این هنرمندان باقی مانده است و نسل به نسل تداوم خواهد داشت.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در بازدید از مدرسه علمیه ناصریه از فعالیت‌های این مدرسه برای گردشگران خارجی تقدیر کرد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، با بررسی به‌عمل آمده چنین نتیجه‌گیری به‌عمل آمده که فرونشست زمین، برخی آثار تاریخی اصفهان را تهدید می‌کند، لذا در این سفر، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از آثار تاریخی اصفهان بازدید و با کارشناسان به گفتگو خواهد نشست.

علی کامیابی افزود: دیدار با مسوولان استان، نمایندگان مردم و بحث و تبادل نظر درباره ترویج صنایع‌دستی، توسعه گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی استان اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی به اصفهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار