دو نفر از خراسان جنوبی به مرحله نهایی پویش "خوانش کتاب با لهجه" راه یافتند.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 11 December 2021


معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفتراه یابی دو هم استانی به مرحله نهایی پویش : پویش "خوانش کتاب با لهجه" با هدف حفظ ارزشمندی لهجه و گویش‌ها از طریق مطالعه، به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری سروش مهر دانایی طراحی و با همکاری شبکه مروجان کتابخوانی و انجمن کودک و نوجوان سیمرغ اجرا شد.
محمود رمضانی با اشاره به این که در این پویش شرکت کنندگان چند خط از کتاب مورد علاقه خود را در یک فایل صوتی با لهجه شهر یا روستای خود خوانده و به دبیرخانه پویش ارسال کردند، افزود: ۶۶ اثر از سراسر کشور به موسسه فرهنگی هنری سروش مهر دانایی ارسال شد.
به گفته وی بیشترین تعداد آثار ارسالی از استان‌های یزد و خراسان جنوبی بود و بعد از آن به ترتیب استان‌های گیلان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، سمنان، لرستان، فارس، تهران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، آذربایجان غربی، مازندران و همدان نیز در این پویش شرکت داشتند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که پس از داوری آثار ارسال شده، ده نفر با نظر هیئت داوران به مرحله نهایی این پویش راه یافتند، افزود: فاطمه زهرا مقری از روستای دهک نهبندان و خدیجه براتی از روستای آسو بیرجند نیز در میان این ده نفر قرار گرفتند.
رمضانی گفت: از بین راه یافتگان به مرحله نهایی با نظر هیئت داوران پنج نفر برگزیده خواهند شد که در شب یلدا اسامی آنان اعلام و جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار