تابناک-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس با بیان مقصر بودن ارگان‌هایی مانند شهرداری،ادارات آب، گاز و برق در ۱۲.۷ درصد تصادفات گفت: تعجب می کنم در کلانشهر بندرعباس دوربین پلاک خوان وجود ندارد در حالی که شهرهای کوچک اصفهان نیز به این امکان مجهز هستند.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 12 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ دوم نقی حیدری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به آیاتی چند از کلام الله مجید اظهارداشت: بارها و بارها با ما تماس گرفته شده هست که در فلان نقطه شهر احتمال کشته شدن افراد در سطح شهر وجود دارد؛ اما به دلیل عدم رسیدگی به نقاط حادثه خیز شاهد تصادف و از دست رفتن جان مردم بودیم.

وی افزود: در ۸ ماه گذشته علی رغم زحمات شبانه روزی ماموران راهنمایی و رانندگی، شهرداری بندرعباس و دیگر سازمان ها به علت ضعف ها و عدم هماهنگی برخی ارگانها آمار فوتی های ما از ۲۵ فقره به ۳۶ فقره فوتی؛ ۱۱ مورد افزایش و ۲۵ درصد فوتی در صحنه تصادف افزایش یافته  یعنی به طور کلی  متوفیان مان از ۲۱ نفر به ۴۱ نفر افزایش پیدا کرده است.
سرهنگ حیدری بیان کرد: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با کاهش روبرو بودیم؛ در تصادفات جرحی سال ۹۹ حدود ۷۸۳ مورد داشتیم که امسال با ۱۳ درصد افزایش به ۹۰۵ فقره رسیده است و در مجروحین نیز سال ۹۹ حدود ۹۲۹ نفر داشتیم که در این ۸ ماهه با ۱۷ درصد افزایش به یک هزار و صد و ۲۷ نفر مجروح رسیده ایم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس ادامه داد: علت های تصادفات با ما حرف می زند؛ عامل ۳۹ درصد تصادفات عدم توانایی کنترل خودرو در سرعت است یعنی اگر ما در شهر بندرعباس بتوانیم سرعت را مهار کنیم ۳۹ درصد تصادفات کاهش پیدا خواهد کرد؛ کلانشهر بندرعباس در خیابان هایش دوربین ندارد و من از روزی که به بندرعباس آمدم تعجب کردم چرا که حتی شهرهای کوچک اصفهان مجهز به دوربین پلاک خوان است اما مرکز استان هرمزگان هنوز پلاک خوان ندارد؛ هر چه داد و فریاد هم زدیم کسی گوش نداد با ۵۰ نیروی پلیس نمی توان شهر را اداره کرد.
وی عنوان کرد: باید به سمت الکترونیکی کردن اداره شهر برویم و یک نفر پشت مانیتور بتواند یک بلوار را اداره کند؛ نیروی فیزیکی فقط چند ساعت می تواند تاثیرگذار باشد اما با توجه به اینکه بندرعباس یک شهر شب بیدار است بیشتر تصادفات بندرعباس در شب ها رخ می دهد.

سرهنگ حیدری تاکید کرد: عامل ۲۲ درصد تصادفات شهر بندرعباس عدم توجه به جلو که بیشتر با تلفن همراه اتفاق می افتد؛ اگر شهر مکانیزه شود همین تلفن همراه را می توانیم با دوربین ها کنترل کنیم؛ در بیش از ۱۲ درصد تصادفات سطح شهر بندرعباس نیز ارگان هایی مانند شهرداری، اداره گاز، اداره آب، اداره برق و ... مقصر بودند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار