یک متخصص داخلی و فوق تخصص کلیه و فشار خون و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس آخرین برآوردهای انجام شده، حدود یک سوم افراد، مبتلا به بیماری فشار خون بالا خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 13 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر ناصر سعیدی افزود: در حال حاضر بیماری فشار خون بالا یکی از بیماری های شایع در جوامع متمدن محسوب می شود و آگاه سازی مردم نقش بسیار مهمی در کنترل آن خواهد داشت.
وی با اشاره به شیوع فشار خون بالا در جمعیت بالای ۳۰ سال، ادامه داد: بیماری فشار خون بالا در خانم ها بیشتر پس از سن یائسگی شایع می باشد.
وی تاکید کرد: تنها راه قطعی برای اطلاع از وضعیت فشار خون، غربالگری و کنترل مداوم آن است چرا که بیشتر بیماران مبتلا، فاقد علائم هستند.
وی تاکید کرد: متاسفانه در بیشتر اوقات فشار خون بالا هیچ علامت و نشانه ای از خود نشان نمی دهد و اکثر عوامل آن ناشناخته می باشد که این مهم به نام فشار خون اولیه شناخته میشود اما از ریسک فاکتور های آن می توان به دیابت، استرس، عدم تحرک و فعالیت بدنی، آلودگی هوا، رژیم غذایی نامناسب، مصرف زیاد نمک و فست فود، بیماری های تیروئیدی، پاراتیروئیدی، کلیوی و غیره اشاره کرد.
وی توصیه کرد: داشتن زندگی سالم و پرتحرک و همچنین رژیم غذایی مناسب یکی از مهمترین راه کارهای پیشگیری از بیماری فشار خون بالا است لذا لازم است مصرف حبوبات، سبزیجات و میوه جات، پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه در روز، در دستور کار قرار گیرد و مردم باید حتی الامکان از حضور در هوا آلوده و شرایط استرس زا اجتناب کنند و در صودت امکان در محیط هایی که دارای فضای سبز بیشتری هستند، زندگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار