تا پایان سال:
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال ۳۰ هکتار به مجموع سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای استان افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 15 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، منصور احمدی گفت: با اضافه شدن این میزان به مساحت گلخانه‌های استان، ۶ هزار اضافه شدن ۳۰ هکتار به مساحت گلخانه‌های استان کرمانشاهتن به ظرفیت تولید محصولات خارج از فصل در استان کرمانشاه افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی گلخانه‌های جدید بطور متوسط در هر هکتار برای ۱۲ نفر شغل ایجاد می‌شود، افزود: در سال جاری برای احداث واحد‌های گلخانه‌ای در استان ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات با بازپرداخت ۶ ساله در نظر گرفته شده است.

احمدی داشتن زمین و مجوز آب را از شرایط لازم برای دریافت تسهیلات گلخانه‌ای اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۹۰ نفر در استان متقاضی راه اندازی واحد‌های گلخانه‌ای هستند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در استان کرمانشاه هم اکنون۵۰ هکتار است، افزود: در واحد‌های گلخانه‌ای استان هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

وی سبزی، صیفی، توت فرنگی، گل شاخه بریده و آپارتمانی را از انواع محصولات تولیدی در گلخانه‌های استان اعلام کرد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت امسال ۵ هزار تن سبزی و صیفی به ارزش تقریبی ۷۵۰ میلیارد ریال،۳۴ میلیون نشا گوجه فرنگی با ارزش ۶۸ میلیارد ریال، ۴میلیارد و ۳۰۰ هزار شاخه گل رز به ارزش تقریبی ۸۶۰ میلیارد ریال و حدود ۶ میلیون انواع گل‌های آپارتمانی و اندام‌های گیاهی به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیارد ریال تولید شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مهمترین برنامه‌ی این سازمان را توسعه کشت‌های گلخانه‌ای دانست و گفت: افزایش تولید به میزان ۶ تا ۸ برابر در واحد سطح در مقایسه با کشت در فضای آزاد، افزایش کیفیت محصول تولیدی به دلیل استفاده کمتر از کود و همچنین بذر‌های هیبریدی، ارتقاء بهره وری مصرف آب در محیط گلخانه با صرفه جویی بیش از ۶ برابری نسبت به فضای آزاد و اشتغالزایی از مزایای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

به گفته احمدی استان کرمانشاه هم اکنون نیم درصد گلخانه‌های کشور را در اختیار دارد که این ظرفیت تا ۵ درصد قابل افزایش است.

بیشترین سطح گلخانه‌های استان در شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، صحنه و کنگاور واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار