مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: برای توسعه کشت دانه‌های روغنی، برای اولین بار ۱۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کاشت دانه روغنی کاملینا اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 15 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حمید رشیدی چهارشنبه ۲۴ آذر با خبرنگاران با تاکید بر اینکه معرفی گیاهان جدید می‌تواند با تغییرات الگوی کشت گامی موثر در اقتصادی‌ کردن کشاورزی، ایجاد اشتغال جدید و پایدار داشته باشد، اظهار کرد: کشت این دانه روغنی در منطقه شورعبدالعلی خانی از توابع بخش جره و بالاده این شهرستان انجام شد.

او با اشاره به اینکه عملیات کاشت کاملینا در نیمه دوم آذر ماه انجام شده است، عنوان کرد: در اوایل خردادماه سال آینده ۱۵ تن دانه روغنی از این مزرعه برداشت خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه گیاه کاملینا از گیاهان مقاوم به خشکی است و خشکسالی تاثیر زیادی در کشت و تولید آن ندارد، اضافه کرد: نیاز آبی کم، کشت پاییزه و سازگاری با اقلیم منطقه، مقاومت به خشکی، شوری زمین، آفات و بیماری‌ها و حساسیت نداشتن گیاه به ریزش محصول در زمان برداشت از مهم‌ترین مزیت‌های این گیاه است.

او عنوان کرد: قیمت خرید تضمینی این محصول ۱۶۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم است که با توجه به خشکسالی‌ و پتانسیل پایین دیمزارها شهرستان در کشت غلات، کشت دانه روغنی کاملینا برای کشاورزان درآمد خوبی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با برنامه ریزی و ترویج این گیاه در سطح شهرستان به عنوان یک کشت جایگزین مناسب غلات و رونق درآمد کشاورزان در سال آینده افزایش چشمگیری در سطح زیر کشت و برداشت دانه روغنی کاملینا داشته باشیم.

برچسب ها: کشت ، کاملینا ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار