نکته مهم این است که فرماندار باید کاملا دیدگاه چالشی و یا حداقل مستقل نسبت به نماینده داشته باشد تا بتوان به توازنی در اقدامات آینده حوزه انتخابیه رسید.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 16 December 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تغییر فرمانداران همانگونه که مسئولین ارشد استانی و البته پس از انتقادات شدید ، گفته بودند آغاز شده و برخی تغییر و برخی هم گویا در حال گذراندن مراحل پایانی روند انتخاب و تغییر است ضمن اینکه برخی اعلام می کنند یکی دو فرماندار هم فعلا بر مسند خود می مانند!
یکی از فرماندران که ضرورت تغییر آن جدی است مربوط به شهرستان کهگیلویه است ! البته این به معنی نادیده گرفتن خدمات فرماندار فعلی در کنار ضعف های مفرط وی نیست اما به هر جهت دولت فعلی با شعار " دولت ایران قوی "با رویکرد بازگشت امید به جامعه و اصلاح وضع موجود روی کار آمد و ضروری است که تغییرات مدیریتی حتما اجرا شود .
یکی از مشکلات همیشگی تغییرات ، مربوط به دخالت نمایندگان در این فرایند است به گونه ای که برخی مواقع مثل دوره فعلی مشخص شده است که دخالت نمایندگان بیش از آن چیزی است که تصور می شود چیزی که یکی از معاونین استاندار تلویحا به آن اذعان کرده است!
در خصوص فرماندار کهگیلویه باید تاکید شود که فرماندار هیچگونه تعامل مانند آنچه که مرسوم است و در این دوره تشدید هم شده است ، با نماینده فعلی کهگیلویه نداشته باشد !
اما چرا؟
شب گذشته غلام رضا تاجگردون که تخصص زیادی در مباحث بودجه دارد ، نامه ای به استاندار نوشت . در این نامه مشخص شد پروژه های عمرانی استان در سال 1401 اصلا وضعیت مناسبی ندارند که باید به این نکته توجه داشت گزارشات و تعاریف دستگاه های اجرایی استان از پروژه ها در تعیین میزان بودجه بی تاثیر نیست !
هر چند تاجگردون در خصوص پروژه های مهم دیگر مناطق استان مانند حوزه انتخابیه گچساران و باشت به تفصیل سخن نگفته است اما سد آبریز و دیگر پروژه های مهم استان خصوصا حوزه کهگیلویه هم گویا چندان وضعیت مناسبی ندارند که این نشان دهنده دخالت احتمالی پیرامون نماینده و یا ضعف وی در این ماجرا است .
با توجه به نقش دستگاه های اجرایی در تعریف اولویت پروژه ها ، به عنوان نمونه چگونه می توان سرنوشت پروژه ای مهم و حیاتی مانند سد آبریز را به دست موحد و فرماندار همسو با وی سپرد در حالی که بیشتر لیدرها و یا مدافعین فضای مجازی وی شبانه روز از مضرات سد آبریز سخن می گویند ؟!
چگونه می توان دفاع موحد از سد آبریز را واقعی دانست در حالی که چندین گروه آشکار و پنهان در راستای تحریک حوزه زیر دست سد آبریز و یا همکاری کلامی با آن ها در به کرسی نشاندن ممانعت از احداث آن هستند؟!
نکته مهم این است که فرماندار باید کاملا دیدگاه چالشی و یا حداقل مستقل نسبت به نماینده داشته باشد تا بتوان به توازنی در اقدامات آینده حوزه انتخابیه رسید.
به هر جهت استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید بداند که فعلا آنچه از پیرامون نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و حوزه نفوذش برداشت شده است هیچ پیش بینی مثبت توسعه ای در بر نداشته است و بیشتر منتقدین در فضای حقیقی و مجازی وی را متهم به قوم و قبیله گرایی در انتصابات می کنند و اگر صحت این نوع عملکرد را از سوی این نماینده مجلس بپذیریم یعنی اینکه وی دیدگاه توسعه ای ندارد و بیشتر در حوزه اقناع پیرامون نزدیک خود اقدام می کند .
پس انتخاب فرماندار همسو با نماینده فعلی مجلس یعنی بالا بردن دوز تفکرات ضد توسعه ای که این یعنی برگشت کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده به دوران گذشته و بالا رفتن حساسیت های سیاسی و منطقه ای به جای پیشروی در بستر توسعه !
لازم به توضیح است این هشدار در خصوص مسائل توسعه ای حوزه انتخابیه است و در خصوص حوزه سیاسی و امنیتی ، ترکیب سیاسی فعلی مدیران که در پیش گرفته شده و در حال تکمیل است بی شک منجر به افزایش حساسیت ها و حتی احتمال بالا رفتن تنش های سیاسی در منطقه در آینده ای که چندان دور نیست ، خواهد شد !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار