فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان، پیشران و زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی متفاوت است.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 18 December 2021

به گزارش «تابناک البرز» سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا در آیین آغاز به کار نخستین هفته استارتاپی بسیج که در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، گفت: به اقتصاد مقاومتی اجحاف می شود و اقتصاد مقاومتی جدای از اقتصاد ریاضتی است زیرا زمانیکه مقام معظم رهبری این موضوع را مطرح کردند برخی منافع خود را در خطر دیدند و گفتند این اقتصاد، اقتصاد ریاضتی است.

وی بیان داشت: در حالیکه اقتصاد مقاومتی نگاه به جوانان و توان داخلی است و اقتصاد ما باید به قدری قوی شود که در مقابل تکانه های بیرونی همچون تغییر نرخ ارز مقاوم باشد و اقتصاد مقاومتی یعنی حذف رانت، دلال، آقازادگی و ویژه خواری است.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: چندسالی است که مقام معظم رهبری شعارهای ابتدای هر سال را شعارهای اقتصادی قرار می دهند که این نامگذاری ها در پس تدابیری داهیانه انجام شده است.

وی اظهار داشت: زمانیکه مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد را موضوع شماره یک کشور در هر سال قرار می دهند حتما حکمتی در آن نهفته است و یکی از شاه کلیدها و کلیدواژه راه برون رفت از این مشکلاتی که چندسالی است تمام کشور و مردم را گریبانگیر کرده، اقتصاد است.

وی گفت: در جایی که آمریکای جنایتکار تحریم های ظالمانه ای را علیه تمام مردم ایران راه اندازی کرده و اتاق جنگ خودش را علیه کشور ما به وزارت خزانه داری خودش منتقل کرده حتما اقتصاد پاشنه آشیل رفع مشکلات است.

حیدرنیا با اشاره به اینکه حدود ۶ ماه از حضورش در استان البرز می گذرد، افزود: استان البرز را انتخاب کردم علیرغم اینکه می دانستم استان مشکلات، آسیب ها، معضلات و تهدیدات بسیار زیادی دارد ولی از طرفی می دانستم این استان، استان ظرفیت های بزرگ و فرصت ها و ظرفیت های پنهان و نهفته است.

وی تصریح کرد: هر روزی از عمر مدیریت من در استان می گذرد به این اعتقاد خودم راسخ می شوم که استان پرظرفیتی است ولی همه باید تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم علی الخصوص شما جوانان برای اینکه یک اتفاقی را رقم بزنیم و یک رستاخیز علمی را در حوزه اقتصاد برپا کنیم و باید همه تمام توانمندی ها برای رقم زدن یک اتفاق مبارک کنار هم بیاوریم.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه برگزاری این رویدادهای استارتاپی یکی از اتفاقات مبارک برای حمایت از ایده های فناورانه و خلاقانه پیشران است، افزود: برگزاری این رویدادها برای رسیدن به یک اقتصاد قوی، درون زا و مستحکم است.

وی تصریح کرد: وقتی اقتصاد ما قوی شود شعار مقام معظم رهبری در خصوص ایران قوی محقق می شود.

حیدرنیا با تاکید بر اینکه برگزاری این گونه رویدادها برای شناسایی جوانان ایده پرداز، خلاق و خوش فکر است و برای رساندن این ایده ها به محصول است، گفت: در سالی که مقام معظم رهبری سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها قرار داده اند و ۹ ماه از آن گذشته چه کاری را برای مانع زدایی و برداشتن مشکلات از پیش پای تولیدکنندگان به عنوان خط جنگ اقتصادی بر دشمن برداشته ایم.

تحقق اقتصاد دانش بنیان نیاز به ریل گذاری صحیح دارد

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه تحقق اقتصاد دانش بنیان نیاز به ریل گذاری صحیح دارد، افزود:  نمی توان در جنگ اقتصادی با دشمن باشیم و برخی از دستورالعمل ها و آیین نامه های خلق الساعه برای مقابله با تولید کننده داخلی صادر شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از این دستورالعمل ها برای زمان عادی است در حالیکه اکنون در زمان جنگ با دشمن هستیم و باید تا جایی که می توانیم برای تولیدکننده تسهیل ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع برای همین مواقع ایجاد می شود، گفت: دنیا، دنیای سرعت، شتاب و اطلاعات است و اطلاعات امروز در تمام موضوعات قدرت آفرین است و تمام شرکت های بزرگ در دنیا شرکت هایی هستند که بیشترین انرژی خود را صرف حفظ داده هایشان می کنند.

حیدرنیا افزود: اگر ما در این عرصه جا بمانیم و به ایده های نو نپردازیم دنیا منتظر ما نمی ایستد زیرا دنیا، دنیای فناوری است.

ایجاد محیط رقابتی مناسب برای خلق ایده های جوانان

فرمانده سپاه استان البرز گفت: باید محیط مناسب و رقابتی را برای جوانانی که ایده های مناسب دارند مهیا کنیم تا قابلیت تبدیل ایده به ثروت داشته باشند و سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان کاری قشنگ است که موجب می شود برخی صنعتگران برای شرکت این رویدادها دعوت شوند.

وی در ادامه به فعالیت های بسیج اشاره کرد و افزود: ‌بسیج یک ظرفیت بسیار بزرگی است که نگاهی واگرا دارد و بسیج از جنس مردم برای مردم و گره گشایی از کار مردم است.

وی اضافه کرد: راز اعتلای و ماندگاری بسیج ورود در عرصه های بزرگ جهاد همچون جهاد سخت، فرهنگی، محرومیت زدایی، کمک در حوادث غیرمترقبه، جهاد علمی و اقتصادی است.

حیدرنیا گفت: بسیج ظرفیت بیکرانی دارد و جوانانی بسیجی هستند که با تفکر بسیجی که تفکر بن بست در آن راه ندارد فعالیت می کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ۲ بند هفت توصیه انتهای بیانیه گام دوم بر دانش و پژوهش و همچنین اقتصاد تاکید دارند و ایشان می فرمایند این اقتصاد وسیله ای است که بدون آن نمی توان به هدف ها رسید که یعنی اقتصاد یک وسیله ای برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه اقتصاد جایگاه بزرگی دارد، اظهار داشت: ایشان چالش های اقتصاد کشور را یا درونی و یا بیرونی دانسته اند که بیرونی دشمن و درونی وابستگی ها به بیرون است.

کاهش وابستگی به نفت رمز موفقیت کشورها

حیدرنیا گفت: کشوری برنده و مقتدر است که هر چه زودتر وابستگی شدید خود به نفت به خصوص خام فروشی آن را کاهش دهد و رسیدن به اقتصاد دانش بنیان یکی از راه های اصلی جایگزینی اقتصادی نفتی است.

وی افزود: هر دولتی می آید به دلیل اینکه زیرساخت هایش متناسب نشده مجبور به وابستگی به نفت است ولی هر سال باید این وابستگی کاهش یابد و دولتی بودن بستر بخش ها یکی از آفت ها  است و باید به سمت خصوصی سازی واقعی رفت.

حیدرنیا  یکی از مشکلات را استفاده از ظرفیت نیروی انسانی دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند که این همه ظرفیت جوان، نخبه، خلاق و فناور و دارای ایده های زیبا و کاربردی داریم ولی از آن استفاده نمی کنیم.

وی گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات سپردن کار به دست یک مجموعه جوان دانا و مسلط به دانسته های اقتصادی است.

حیدرنیا تاکید کرد: دیر یا زود باید این تبادل نسلی انجام شود و مدیرانی که در گام دوم روی کار می آیند باید مدیرانی مومن و مسلط به دانش اقتصاد باشند و راهی نداریم و محکوم به پیشروی و پیشگامی هستیم.

وی افزود: باید قله های بلند را فتح کنیم و کشوری که ادعای زمینه سازی ظهور ولایت عظما را در راهبرد خود دارد این ها هدف های کوچکی است.

وی تصریح کرد: توانمندی ما الزاما همیشه به ظرفیت ما نیست بلکه به میزان اراده ماست و هر جا اراده کرده ایم مشکلات را از سر راه برداشته ایم و زمانیکه نخستین گام برداشته شد راه های نصرت را در پیش خواهیم داشت.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: اگر ظرفیت و توانمندی همه ما در کنار هم قرار بگیرد ظرفیت و توان ما به مراتب بیشتر از بزرگی آن مشکل است و در مقابل این مشکلات که امروز در کشور شاهد آن هستیم در مقابل ظرفیت های ما اگر در کنار هم قرار بگیرد اصلا به حساب نخواهد آمد.

به مناسبت هفته پژوهش مؤسسه پیشگامان توسعه فرآیند دانش بسیج استان البرز با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی قند کرج در راستای تکمیل زنجیره ایده تا ثروت و برای حمایت از نخبگان و صاحبان ایده و فناوری و طرح های نوآورانه هفته استارتاپ خود را حول محور های ششگانه قرآن و عترت، اینترنت اشیا، صنعت ، پوشاک، صنایع غذایی، شیرین کننده ها و بیسکویت آغاز کرد.
این رویداد با حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در سطح ملی در استان البرز از امروز ۲۷ آذرماه تا سوم دی ماه سال جاری در مجموعه تالارهای شهیدان نژادفلاح  ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار