نمایشگاه تلفیقی خط، موسیقی و نقاشی «مرا بخوان» شامل ۹ اثر آبستره انتزاعی که با ۹ قطعه موسیقی از آثار استاد محمدرضا شجریان تلفیق شده در گالری پردیس سینمایی ملت پایتخت برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 18 December 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، نمایشگاه «مرا بخوان» که توسط یلدا دوستی هنرمند نقاش برپا شده، کوششی در باب جستار موسیقی ایرانی در عالم نقاشی و خط و نزدیک شدن به روح موسیقی اصیل ایرانی است.

وی افزود: این قطعات موسیقی که با تنظیم جدید مهریاد کیارسی که کمی از فضای سنتی به فضای پاپ منتقل شده است، روی تمامی آثار پخش می‌شود، به این صورت که هر بیننده‌ای که روبه روی هر کدام از آثار نمایشگاه قرار می‌گیرد، به وسیله یک هدست که در کنار هر کدام از آنها وجود دارد، می‌تواند قطعه‌ای را که من هنگام کار کردن و به تصویر کشیدن اثر از آن الهام گرفته‌ام را گوش کند.

دوستی بیان کرد: همچنین از ابراهیم الفت هنرمند خوشنویس دعوت کردم که تمام اشعاری که بر روی قطعات موسیقی خوانده می‌شود را بر روی آثارم خطاطی کند، من در این نمایشگاه سعی کرده‌ام که آثاری را خلق و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهم که فضای یگانه‌ای را بین این سه هنرمند به وجود آورده و می‌توان با یک حس مشترک به یک خلق واحد رسید.

نمایشگاه «مرا بخوان» روز دوشنبه (۲۹ آذر) ساعت ۱۷ در گالری پردیس سینمایی ملت افتتاح و تا روز سه‌شنبه(هفتم دی) ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می توانند در تمام ایام هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به طبقه منفی ۲ گالری پردیس سینمایی ملت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی نقاشی «منظرنظر» در فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه گروهی نقاشی «منظرنظر» با ۳۰ اثر شاخص از اساتید به‌نام نقاشی همچون محمود سمندریان، منوچهر نیازی، غلامحسین سهرابی، رضا هدایت، پرویز حبیب‌پور، نیوشا نیوژپور، ابراهیم اکبری گرز، مهدی محبعلی، احمد مقدسی، سعید امکانی، فرزانه محجوبی، الیاس ستاری، رضا رازقندی، علی گلباز، شاهین آروین، علی‌اکبر مهربانی، آرزو صفایی، هوشنگ هاتفی، منصور خیرخواه، علی شهبازی، معصومه باقری و شادی داوری در فرهنگسرای ارسباران برپا شده است.

هنر به روش خاص خود برترین چیزها را به گونه‌ای محسوس می‌پروراند و بدین وسیله والاترین پدیده‌ها را به مشابهت نمودارهای طبیعت، به حواس و دریافت حسی نزدیک می‌کند.

آثار نقاشی معاصر که تجلی‌بخش احساس از طبیعت بوده، همواره مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است که این روند در تقابل با آثار دیگر به شناختی عمیق‌تر در عالم هنر سوق پیدا می‌کند. در آثار این هنرمندان نیز واقعیتی جاری است که جهان ملموس را به چالش می‌کشد و در فراسوی برداشت‌های حسی قرار دارد.

نمایشگاه «منظرنظر» تا سوم دی، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و ایام تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا، کوچه عقاب برپاست.

نمایشگاه مجازی «نقاش باشی»

نمایشگاه مجازی «نقاش باشی» شامل منتخبی از آثار صنیع الملک نقاش دوره قاجار موجود در کتابخانه موزه ملی ملک تا ۳۰ آذر در سایت باغ موزه قصر به نشانی www.qasr.ir برپاست.

ابوالحسن غفاری معروف به صنیع‌الملک (۱۱۹۲ کاشان - ۱۲۴۵ تهران) از نقاشان ایرانی فرزند میرزا محمد غفاری و از خانواده قاضی عبدالمطلب غفاری کاشانی و عموی محمد غفاری (کمال‌الملک) است.

اوج هنر وی در شمایل‌سازی است که نشان از ارادت او به خاندان رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) است.

صنیع‌الملک پس از درگذشت استاد محمدابراهیم نقاش‌باشی در سال اول ۱۲۲۹، عنوان نقاش‌باشی را دریافت کرد. او در سال ۱۲۳۹ به دلیل کوشش‌هایی که در روزنامه دولت عِلّیه ایران کرد، صنیع‌الملک لقب گرفت.

نمایشگاه نقش و رنگ در فرهنگسرای اشراق

نمایشگاه نقاشی نگارگری «نقش و رنگ» از آثار بهناز فاتح خانشیر تا ۳۰ آذر در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق واقع در تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، خیابان جعفر پناه برپاست.

در این نمایشگاه ۳۰ اثر با تکنیک‌های گواش و آبرنگ با موضوع آزاد به نمایش گذاشته شده است.

فاتح خانشیر دانش‌آموخته نگارگری از دانشکده هنر است که تدریس طراحی سنتی و نگارگری، شرکت در نمایشگاه گروهی و فردی در نگارخانه‌ها مختلف و شرکت در کارگاه‌های متعدد را در کارنامه هنری خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار