مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون زمینه اشتغال سه هزار و ۴۶۵ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 21 December 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا طاهری  اظهار داشت: افراد مددجو در بدو ورود ابتدا مشاوره شغلی، امکان سنجی ، آموزش شغلی و تشکیل پرونده می شوند.

وی افزود: به فراخور اجرای منابع پرداخت طرح، آموزش ، مهارت تکمیلی و نظارت بر طرح ها نیز از سوی کمیته امداد نیز انجام می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۴۶۳ نفر از چرخه حمایت خارج شده اند، یادآور شد: افراد تا زمانیکه به پایداری و خودکفایی شغلی نرسند، از چرخه حمایت خارج نمی شود.

طاهری جمعیت تحت حمایت این نهاد در استان را ۷۶ هزار نفر اعلام و تاکید کرد: طی ۹ ماه گذشته در بخش های مختلف خدمات ۴۶ درصد، کشاورزی ۶۳ درصد و صنعت ۶ درصد شغل ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۴۶۵ شغل با ۱۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مددجویان واجد شرایط ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ایلام گفت: زنان سرپرست خانوار از مهمترین اقشار برای ایجاد اشتغال بوده اند.

طاهری اظهار داشت: در حوزه کشاورزی و دامپروری یک هزار و ۵۵۰ نفر با ۷۵ میلیارد تومان و صنایع دستی ۱۹۳ نفر با سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان امسال با تسهیلات پرداختی کمیته امداد صاحب شغل شده‌اند.

وی افزود: بسته تشویقی برای کارفرمایان توسط کمیته امداد ارائه می شود که به ازای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ایلام گفت: همچنین این نهاد به مدت ۲ سال حق بیمه سهم کارفرما را تقبل و پرداخت می کند، این امکان فرصت خوبی است تا کارفرماها از تسهیلات و نیرو تحت حمایت این دستگاه استفاده کنند.

طاهری گفت: یکی از طرح های جدید تولید برق در فاز اول نیروگاه های پنج مگاواتی است که به ۱۰۰ خانواده مددجو واگذار شده است.

وی افزود: نیروگاه در حیات یا پشت بام مستقر و برق به صورت تضمینی توسط شرکت برق خریداری می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام در خصوص تعهد اشتغال سال آتی را در مجموع ۶ هزار و ۲۳۷ فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۲۳۸ فرصت فرصت شغلی با کمک تسهیلات تبصره ۱۶ و توسعه روستایی و منابع کمیته امداد ایجاد می شود.

طاهری افزود: ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات این دستگاه هنوز ابلاغ نشده که پیگیر آن هستیم و در تلاشیم تا نرخ سود از ۱۲ درصد اعلامی به چهار درصد برسد.

وی اضافه کرد: سه هزار خانواده تحت پوشش این نهاد تاکنون خودکفا شده و ۲ هزار و ۴۶۳ خانواده از درآمد پایدار برخوردار شده اند.

طاهری گفت: سالانه ۶ هزار شغل توسط این نهاد برای افراد تحت پوشش ایجاد می شود.

وی افزود: اعتبارات و طرح های اشتغالزا به میزان ۶ هزار طرح در سفر ریاست جمهوری دیده شده که در دهه فجر عملیاتی می شوند.

وی افزود: اکنون ۴۵ ناظر فنی، ۶۰ جهادگر و ۱۵ ناظر با انجام ۲۷ هزار بازدید از طرح ها و تسهیلات پرداختی در راستای پایداری اشتغال بازدید می کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار