رئیس اتحادیه میوه و بار فروشان قم با تاکید بر وجود میوه شب یلدا در بازار قم به میزان کافی گفت: هیچ‌گونه کمبود میوه در بازار قم برای شب یلدا نداریم و افزایش قیمت به این بهانه در سطح شهر تخلف است.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 21 December 2021

به گزارش تابناک قم، عباس موحدی با بیان اینکه قیمت مصوب میوه روزانه و بر اساس بازار عرضه و تقاضا معین می‌شود اظهار داشت: طبق فاکتور قیمت هر نوع محصول مشخص و بر اساس درجه کیفیت و میزان ضایعات فروشنده مجاز به عرضه با سود قانونی است.

وی افزود: نرخ سود بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و بر اساس نوع محصول، کیفیت و میزان ضایعات آن مشخص می‌شود و مکان مغازه هیچ ربطی به قیمت ندارد.

وی با اشاره به نزدیکی به شب یلدا خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی در مورد میوه و تره بار در بازار به‌ویژه میوه‌هایی همانند پرتقال، نارنگی، سیب و انار وجود ندارد و این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهیم که از این بابت نگرانی نداشته باشند.

موحدی با اشاره به شرایط اقتصادی شهروندان افزود: بسیاری از خانواده‌ها توان خرید چند کیلو میوه را ندارند و توقع می‌رود فروشندگان میوه و تره بار با رعایت انصاف یاری گر مردم در شرایط سخت باشند.

وی با بیان اینکه اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و بارفروشان قم هم مانند دیگر مسئولان برای ثابت نگه داشتن قیمت محصول‌های مورد نیاز تلاش می‌کنند افزود: اقدام‌های نظارتی همانند قبل انجام می‌شود تا شهروندان بتوانند میوه مورد نیاز خود را با یک نرخ ثابت در همه جا تهیه کنند.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف کم‌فروشی و گران‌فروشی از سوی میوه فروشان، موارد را به اتحادیه میوه فروشان اعلام کنند یا از طریق سامانه‌های ۱۲۴ و یا ۳۷۷۵۱۲۱۲ بازرسی و نطارت اتاق اصناف قم تماس برقرار نمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار