مدیر کل امور مالیاتی کرمانشاه:
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از نظر درآمد‌های مالیاتی در رتبه ١٨ کشور قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 23 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عزیزالله عباسپور در کنفرانس خبری تشریح لایحه بودجه سال ١۴٠١ اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبری و دولت‌ها که ما هم بر آن تاکید می‌کنیم، هدف گذاری مبتنی بر مدیریت دولت و مملکت با مالیات است.

وی افزود: امید است با رسیدن به ثبات درآمدی دولت، مملکت را با مالیات اداره کنیم و به مالیات ١٠٠ درصدی برسیم و اکنون سهم درآمد‌های مالیاتی در سال ١۴٠١، ٢هزار و ۴۵٢ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه حدود ١٠ درصد از درآمد‌های استان از سوی اصناف تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در بعضی اقشار کمیته‌هایی تشکیل شده و هدف افزایش سطح پایه درآمدی است، وصول مالیات از خانه‌ها و ماشین‌های گران قیمت و باغ ویلا‌ها نیز در دستور کار است.

عباسپور با اشاره به دریافت اطلاعات و استعلامات لازم از فرمانداری، ثبت استاد و نیروی انتظامی برای دریافت مالیات، تصریح کرد: به این ترتیب مطالبه مالیات از مؤدیان به موقع خواهیم داشت و با اضافه شدن این منابع به درآمد استان، ١٠٠ درصد درآمد‌ها مشخص می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی سهم استان در پرداخت مالیات را در ٩ ماهه سال جاری ١هزار و ٣ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: منبع درآمد برای سال آینده از شرکت ها.
حقوق و عوارض ارزش افزوده است و به مردم، به خصوص بخش‌های تولید فشاری نخواهد آمد.

وی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان، به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی در سال ١۴٠١ اشاره‌ای داشت و گفت: اگر این قانون با همکاری صنوف اجرا شود، از آنجا که بسیاری صنوف فرار مالیاتی دارند، منجر به عدالت مالیاتی خواهد شد.

عباسپور تاکید کرد: با مکاتبه‌های صورت گرفته با بانک ها، پوز‌های سرگردان در سطح کشور جمع آوری می‌شود و این دستگاه‌ها باید به سامانه‌های مالیاتی متصل شوند.

وی در پایان جایگاه استان را با ٨١ درصد افزایش از نظر درآمد‌های مالیاتی هجدهم کشور اعلام کرد و متذکر شد: در کشور از جهت پرداخت مالیات در میان ۴٢ اداره کل کشور، رتبه ٣٠ را داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار