مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: دو هزار و ۱۲۲ میلیون سهم در سه ماهه سوم امسال در این تالار داد و ستد شد که ارزش ریالی معاملات ۵۸ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 25 December 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد کیامهر اظهار داشت: در سه ماهه سوم سال 1400 و طی 61 روز فعالیت 2،122 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 13،430 میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 220،159 میلیون ریال بوده است، افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده سه ماهه تابستان امسال نسبت به آمارمشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده 10 درصد افزایش و ارزش ریالی معاملات 58 درصد کاهش داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس ادامه داد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که 46 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 54 درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس استان فارس 31 شرکت است که از این میان 5 شرکت در بازار اول، 11 شرکت در بازار دوم و 15 شرکت در فرابورس قرار دارند.

کیامهر تصریح کرد: در سه ماهه اخیر 50 شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت 268،593 میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار 4،403 میلیون ریال بوده است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس 31 شرکت است که از این میان 5 شرکت در بازار اول، 11 شرکت در بازار دوم 15 شرکت در بازار پایه فرابورس قرار دارند.

برچسب ها: بورس ، سهم بورس ، بورس فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار