زنگ خطر کرونا؛
طی روزهای اخیر و بر اساس نمودار آمارهای روزانه کرونایی استان آمار کرونایی های آبدانان بطور قابل محسوسی در حال فزونی بوده و پس از مرکز استان همواره در مقام دوم قرار دارد. این افزایش آمار برای آبدانان کوچک با جمعیت کم در مقیاس با مرکز استان و سایر شهرستان ها قابل تامل و نگران کننده می باشد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 29 December 2021

تابناک ایلام  بهروز مردانی :: در حالی که اخبار کرونایی از تب و تاب افتاده و دیگر کرونا در صدر خبرها نیست و خوشبختانه پس از مدتها میزان مرگ و میر در استان تقریبا صفر و آمارهای کرونایی رو به کاهش نهاده و در بیشتر شهرستان عددی بین صفر و یک را نشان می دهد.

اما طی روزهای اخیر و بر اساس نمودار آمارهای روزانه کرونایی استان آمار کرونایی های آبدانان بطور قابل محسوسی در حال فزونی بوده و پس از مرکز استان همواره در مقام دوم قرار دارد. این افزایش آمار برای آبدانان کوچک با جمعیت کم در مقیاس با مرکز استان و سایر شهرستان ها قابل تامل و نگران کننده می باشد.

شاید عداد تک رقمی و در ظاهر به چشم نیایند ولیکن این افزایش زیرپوستی و نیز افزایش تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه ها و مراکز درمانی که این روزها حسابی شلوغ و مملو از بیمارانی با وجه اشتراک خاص می باشند حکایت از وضعیتی مبهم و نگران کننده دارد.

آنچه از قرائن و شواهد پیداست اینکه مجددا آتش زیر خاکستر کرونا در حال گُر گرفتن و جولان دادن در شهر است و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به حداقل ممکن تنزل، نظارتها صفر و انجام مراسمات سور و سوگ به زمان قبل از کرونا برگشته است. این را باید اضافه کرد که با توجه به فصل سرما مراسمات در فضاهای کاملا بسته و بدون منفذ برگزار می شوند.

انجام قریب ۸۵ درصدی واکسیناسیون جمعیت شهرستان نباید بهانه ای باشد برای سهل انگاری و غفلت شدن از این غول خفته چرا که گونه جدید آن به شدن مسری و قدرت همه گیری آن بسیار بالا می باشد .

با این تفاسیر انتظار است متولیان بهداشت و درمان و در راس آنها فرماندار شهرستان با بکارگیری تمامی عوامل ضمن به سرانجام رساندن واکسیناسیون صدرصدی، نظارت های بیشتری بر تجمعات و اماکن شلوغ داشته و با استفاده از بزرگان و معتمدان از افزایش این آمار نگران کننده جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار