مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:نهضت سواد آموزی از جمله نهادهایی بود که در دوران انقلاب کارکرد خوبی داشت و خوش درخشید و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در کلیه جهان به اهتزار در آورد.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 29 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،«بهرام حسین آبادی» در همایش نمادین استانی هفته نهضت سواد آموزی که در دبیرستان دخترانه نمونه اطهر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک برگزار شد افزود: استفاده از ظرفیت های داخلی راه قرار گرفتن در مسیر توسعه است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی، گفت: نهضت سواد آموزی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و با رویکرد توجه به اقشار آسیب پذیر و اقشاری که عقب نگه داشته شده اند راه اندازی شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود:آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با تاسیس نهضت سواد آموزشی شاهد ایجاد روحیه نشاط و شادابی در افراد جامعه شدیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه نهضت در بحث سواد آموزی و سواد در طول سال های بعد از انقلاب بسیار خوب عمل کرده است، ادامه داد: سایر موسسات و نهادهای بین المللی هم به این مهم اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران در این راستا خوب تلاش های گسترده ای داشته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: نهضت سواد آموزی بحث ارتقاء و بلوغ خودش را به تدریج که از شروع انقلاب اسلامی فاصله می گیرم تکمیل کرده و در بسیاری از روستا شهرها و شهرها با جمعیت کمتر جشن پایان بی سوادی گرفته شده است.
حسین آبادی ادامه داد: خوشبختانه در استان مرکزی گام های خوبی در این راستا برداشته شده و جزء استان های سرآمد در کشور هستیم و در این راستا رتبه های برتر را داشتیم.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر در راستای پیشگیری از تولید بی سوادی تلاش های گسترده ای، در معاونت آموزش ابتدایی در حال پیگیری است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ما اگر اجازه نمی دهیم افراد به واسطه مشکلاتشان از سواد آموزی باز بمانند، یادآورشد: از طرف دیگر باید تلاش کنیم تا زمینه را برای آموزش افراد بی سواد فراهم کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: ما در آموزش و پرورش احساس کردیم که سواد فقط آموزش خواندن و نوشتن نیست بلکه باید تلاش کنیم که افراد ضمن اینکه سواد خواندن و نوشتن را یاد می گیرند مهارت های را نیز به عنوان فعالیت مکمل در کنار نهضت فرا بگیرند.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم در مسیر توسعه قرار بگیریم باید از ظرفیت های داخل که در کشور و استان خودمان است به خوبی استفاده کنیم و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید دارد.
حسین آبادی تکیه برتوان داخلی در بخش های مختلف را ضروری دانست و گفت: یکی از راه های قرار گرفتن در مسیر توسعه طی کردن راه و روشهای توسعه و پذیرفتن آن است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: بالا بردن سطح آگاهی جامعه و اینکه افراد به حق و حقوق خودشان واقف شوند، جز این نیست که باید از مسائل مطلع شودند، و ابزار مطلع شدن کسب سواد است و راه طی کردن مسیر توسعه به دست آوردن مهارت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار