مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اگر بخواهیم تبلیغات اسلامی ماندگار شود راهش این است که این امور را به مردم بسپاریم.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 27 September 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در هم‌اندیشی مسئولان تبلیغات اسلامی استان با بخشدار، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش خلجستان قم به تشریح جزئیات اجرایی شدن طرح هیئت امنای امور استقرار و تبلیغات اسلامی پرداخت.

وی گفت: این طرح از طرح‌های ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی است که در تمامی روستاهای استان قم اجرا می‌شود و بر اساس آن، فعالیت‌های تبلیغی هر روستا به هیئت امنای آن واگذار خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسکندری در مورد اعضای هیئت امنای امور استقرار و تبلیغات اسلامی گفت: این هیئت امنا با عضویت ۷ نفر تشکیل می‌شود که متشکل از رئیس شورای اسلامی روستا، دهیار روستا، رئیس هیئت امنای مسجد و خیران و معتمدان محل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برنامه ریزی و تامین نیازمندی‌های تبلیغات اسلامی، نگهداری خانه عالم روستایی، تأمین منابع مالی روحانیون مستقر و... را از جمله وظایف هیئت امنا ذکر کرد.

وی با تشریح اهمیت اجرای این طرح اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری و تبلیغ دین سابقه بیش از هزار ساله در کشور ما دارد. هدف اصلی رسالت همه انبیای الهی، تبلیغ دین بود و بخش عمده‌ای از این هدف در ارتباط با ارتقای سطح فکری و معنوی جامعه است.

حجت‌الاسلام اسکندری، مردم را تکیه گاه اصلی پیامبر گرامی اسلام(ص) برای تبلیغ دین دانست و تأکید کرد: در طول تاریخ هر کجا که موفقیتی برای ائمه اطهار علیهم السلام وجود داشته با اتکا به ظرفیت‌های مردمی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: اگر بخواهیم به توان دولت‌ها تکیه کنیم نمی‌توانیم در امر تبلیغ دین و استقرار روحانیون در روستاها موفق باشیم.

وی تقویت زیرساخت‌های تبلیغات دینی و حمایت از برنامه‌های فرهنگی را وظیفه دولت دانست و افزود: اگر بخواهیم تبلیغات دینی ماندگار شود راهش این است که این امور را به مردم بسپاریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار