رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس گفت: دو نرخی بودن ارز را فسادزا دانست و افزود: برای مقابله با این فساد باید نقشه راهی تدوین شود و در هفته‌های اخیر مباحثی درباره این موضوع در دولت مطرح شده، از دستگاه‌های متولی مانند وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی درخواست شد که گزارش‌های لازم در این زمینه به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 30 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدجواد عسکری دو نرخی بودن ارز را فسادزا دانست و افزود: برای مقابله با این فساد باید نقشه راهی تدوین شود و در هفته‌های اخیر مباحثی درباره این موضوع در دولت مطرح شده، از دستگاه‌های متولی مانند وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی درخواست شد که گزارش‌های لازم در این زمینه به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه شود.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه این جلسه یکشنبه هفته آینده با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود، افزود: باید یک بار برای همیشه این موضوع تعیین تکلیف شود، البته توجه به این نکته نیز ضروری است که برای تعیین تکلیف این موضوع باید سازوکار‌هایی پیش بینی و زیرساخت لازم مهیا شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم پیش از اینکه بستر‌ها و زیرساخت‌ها لازم مهیا شود، اجازه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را نخواهیم داد تا دغدغه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برطرف شود.

 

گوشت، مرغ و تخم مرغ بازار تامین شده است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: براساس آخرین گزارش‌ها از نظر تامین گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ وضعیت مطلوبی داریم و به اندازه کافی این نوع کالا‌ها دپو و آماده شده است.
آقای محمدجواد عسکری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به افزایش عرضه مرغ و تخم مرغ به بازار در هفته‌های اخیر اظهارداشت: یکی از مشکلات اساسی این بود که اختیارات در زمینه تامین و توزیع به دو وزارتخانه صمت و کشاورزی مرتبط بود که با گرفتن اختیار از وزارت صمت و تحویل به وزارت جهادکشاورزی، زنجیره تولید، نظارت و قیمت گذاری به وزارت جهادکشاورزی مرتبط شده است و در واقع باید این وزارتخانه پاسخگو در تمام موارد باشد.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: حتی موضوع نظارت از وزارت صمت نیز به وزارت جهادکشاورزی منتقل شده است و براساس آخرین گزارشی که در روز گذشته از این نهاد به دست آوردم، در حوزه مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز وضعیت بسیار مطلوبی داریم و به مقدار زیادی از این نوع کالا دپوشده و آماده است و همچنین در امور پشتیبانی امور دام برنامه‌های مناسبی را دردست اجرا دارد.
آقای عسکری تصریح کرد: در بحث خرید دام‌های مازاد قراراست یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس خریداری شود و تا دو هفته قبل نیز ۱۱۳ هزار راس خریداری شده است و براساس یک زمانبندی مشخص و این رقم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس خواهد رسید.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: قیمت‌ها باید ثابت باشد و هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت‌ها را ندارد و ما به عنوان مجلس به عنوان دستگاه نظارتی بر این موضوع نظارت کامل خواهیم داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار