معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: میانگین سطح سواد جامعه هدف در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶ درصد است و این بدان معنا است که در رده سنی مذکور در استان کرمانشاه ۳/۲ درصد بی سواد داریم.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 03 January 2022

هرمز نوروزي فرد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی میانگین سطح سواد جامعه هدف ۴۷/۵ درصد بوده است و ۵۲/۵ درصد از افراد جامعه بی سواد بودند و با فرمان امام خمینی(ره) در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ سازمان نهضت سواد آموزی تاسیس شد.

وی افزود: امروز بعد از ۴۲ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی با مشارکت دستگاه های تعلیم و تربیت معلمین،آموزشیاران و آموزش دهندگان میانگین سواد جامعه هدف در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به سطح ۹۶ درصد رسید که به معنای آن است که در رده سنی مذکور در استان کرمانشاه ۳/۲ درصد بی سواد داریم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: فعالیت های سواد آموزی کل استان کرمانشاه درون سازمانی و برون سازمانی است،لذا ارزشیابی هایی که در خصوص چگونگی وضعیت عملکرد حوزه سواد آموزی در وزارت کشور، در وزارت آموزش و پرورش و در نهضت سواد آموزی صورت می گیرد وضعیت شورای پشتیبانی و چگونگی بررسی در ارتباط با ارتقاء سطح سواد استان و ریشه کنی بی سوادی مورد ارزیابی قرار می گیرد.


وی خاطرنشان کرد: در سال های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در جهت تحقق برنامه هایی که از طرف وزارت کشور در ارتباط با ارتقاء سطح سواد استان ارائه شد رتبه نخست کشور را کسب کردیم و در بحث جشنواره شهید رجایی که خود وزارت آموزش و پرورش بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی این کار را انجام می دهد، در سال ۱۳۹۷ و سال ۱۳۹۸ رتبه نخست در سطح ملی را کسب کردیم.

نوروزی فرد بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ از ۲۰ شاخص اعلام شده در هشت شاخص در حوزه های آموزشی، فرهنگی، مدیریتی ابداعات و ابتکارات، بهبود کیفیت نسبت به امتحانات و شورای پشتیبانی ‏ipf و کلید بهشت مسابقات فرهنگی، در کشور رتبه نخست را کسب کردیم.


وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ ما از ۲۵ شاخص در ۱۴ شاخص و در سال ۱۳۹۹ از ۲۵ شاخص در ۱۲ شاخص رتبه اول و به طور کلی در ۳۵ شاخص رتبه دوم را کسب کردیم که این موفقیت ها با همکاری تمامی نهاد ها امکان پذیر است.

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان گفت: بر اساس سیاست های سازمان نهضت سواد آموزی، هر ساله تعدادی به عنوان افراد بی سواد به ما معرفی می شوند و ما این افراد را تحت حمایت قرار می دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار