معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه سن مصرف لوازم آرایشی در جامعه به ۱۲ سال کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 05 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: یکی از مشکلات بزرگ به ویژه در زمینه فرآورده های آرایشی، مصرف زیاد آن در کشور است، به طوری که سالانه حدود یک تا ۲/۵ کیلوگرم مواد شیمیایی از این طریق وارد بدن می شود و علت گسترش قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی مصرف زیاد آن است.
وی یادآورشد: مصرف لوازم آرایشی برای مردم ما به یک عادت تبدیل شده است که پزشکان باید مضرات فرآورده های آرایشی را به مردم آموزش دهند زیرا سن مصرف به ۱۲ سال رسیده است.
وی تاکید کرد: اینترنت و شبکه های مجازی، مجرای تبلیغ قاچاق به ویژه برای کالا های سلامت محور شده است و می توانیم از همین مجرا برای آموزش استفاده کنیم، ماهواره نیز باید مورد توجه قرار گرفته شود.
دکتر علیمرادیان ادامه داد: پزشکان باید دارویی را تجویز کنند که به صورت قانونی وارد کشور شده است، فرهنگ سازی در خصوص کاهش مصرف کالای قاچاق بسیار تأثیرگذار است و مردم باید به این باور برسند که تنها مکان عرضه دارو، داروخانه است و یکی از معتبر ترین مکان های عرضه فرآورده های آرایشی بهداشتی هم محسوب می شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی از استان هایی است که بیشترین دقت را در عرضه نشدن قاچاق در داروخانه ها دارد و هدف ما در این زمینه کمک به شهروندان و اطلاع رسانی به مردم است تا با مضرات کالای قاچاق آشنا شوند.
وی یادآور شد: داروی قاچاق به صورت پیچیده و سازمان یافته وارد کشور می شود که در آن کیفیت مهم نیست و قاچاقچی فقط به سود خود می اندیشد، در کالا های سلامت محور مهم ترین مورد داروست، معمولاً فرآورده قاچاق، غیراستاندارد است و نباید به کیفیت آن اعتماد کرد.
وی با اشاره به اینکه داروخانه ها باید با الصاق پوستر و بنر در زمینه سلامت و استفاده نکردن از کالای قاچاق فرهنگ سازی کنند و به مردم آموزش داده شود، گفت: بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی به ویژه رژ های لب حاوی مقادیر زیادی سرب و فلزات سنگین است که می تواند عوارض سنگینی را به جای بگذارد، همچنین مصرف پودر های بدنسازی موجب عوارض مختلف می شود که به مرور خود را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار