رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۲۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان مرکزی به چاقی مبتلا هستند.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 05 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: همچنین ۴۵ و ۹ دهم درصد افراد در گروه میانسال نیز به چاقی شکمی مبتلا هستند.
وی یادآورشد: ۲۱ و ۶ دهم درصد از کودکان زیر پنج سال استان مرکزی بر اساس اطلاعات و نتایج سامانه سیب اضافه وزن دارند.
وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات سامانه سیب، هشت درصد نوجوانان استان مبتلا به چاقی و ۱۳ و ۶ دهم درصد نوجوانان اضافه وزن دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد : ۳۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان اضافه وزن، ۲۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کمتر از ۲ واحد در روز میوه مصرف می‌کنند و ۲۵ و ۵ دهم درصد کمتر از سه واحد در روز سبزی مصرف می‌کنند.
دکتر علیمحمدی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان مرکزی در رژیم غذایی از روغن جامد و نیمه جامد استفاده می‌کنند، گفت: ۲۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان کمتر از ۲ واحد لبنیات مصرف می‌کنند و ۱۹ و ۹ دهم درصد این گروه سنی بیشتر از یکبار در ماه فست فود مصرف می‌کنند و همچنین ۱۸ و ۶ دهم درصدِ این گروه سنی مصرف کننده نمک هستند.
وی تاکید کرد: یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۰۵ نفر از مردم استان مرکزی توسط مراقبین سلامت و کارشناسان تغذیه از ابتدای سال تاکنون آموزش دیده‌اند.
وی گفت: اجرای برنامه ایران اکو برای پایان دادن به چاقی کودکان و نوجوانان با همکاری سازمان‌های دخیل در سلامت کودکان و نوجوانان و مشاوره‌های تغذیه توسط ۲۲ کارشناس تغذیه در شهرستان‌ها درخصوص اصلاح مصرف مواد غذایی (افزایش مصرف میوه، سبزی و لبنیات) و کاهش مصرف مواد مضر (فست فودها، نمک، قند و شکر) به مردم استان از جمله فعالیت‌های در حال انجام در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار