همزمان با سالروز شهادت دُردانه هستی آفرینش، ام ابی ها حضرت فاطمه زهرا (س)، مردم استان کرمانشاه به سوگ نشسته و بیرق های عزا بر سر در منازل در شهرها و روستاهای این دیار برافراشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 06 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، روز پنجشنبه مراسم عزاداری سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام در شب و روز شهادت آن حضرت به اوج خود رسیده و مردم مومن و عزادار کرمانشاه ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور در مساجد و حسینیه ها و محافل عزا به سوگواری می پردازند.

به همین مناسبت مردم شهر کرمانشاه امروز با راه اندازی دسته های سینه زنی و کاروان های خودرویی همزمان با مراسم تشییع پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس از چهار راه مدرس به سمت مسجد جامع حرکت کرده و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

مردم مومن و انقلابی کرمانشاه همچنین در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» را در ایام دومین سالگرد شهادت وی گرامی داشتند.

مردم عزادار کرمانشاه امروز و همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان پیکر مطهر سه شهید گمنام نیز هستند و مراسم تشییع این شهدای والا مقام از ساعت ۱۰ مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه آغاز شده است.

 امروز در همه شهرها و بخش های استان کرمانشاه نیز مراسم سوگواری سالروز شهادت یاس نبوی با حضور اقشار مختلف مردم عزادار برگزار شد و برخی از مردم نیز با پخت نذری و توزیع آن در بین مردم عزادار، ارادت خالصانه خود را به اهل بیت (ع) و حضرت زهرا (س) نشان دادند.

در همین راستا رییس سابق عقیدتی سیاسی هواناجا فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی و یکی از مدرسان حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح شخصیت و ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) پرداختند.

حضرت زهرا الگویی کم‌نظیر برای جامعه بشریت است

رئیس سابق عقیدتی سیاسی هواناجا فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س )، ایشان را الگویی کم‌نظیر برای جامعه بشریت خواند و گفت: آن حضرت هیچگاه از صراط مستقیم خارج نشده و در واقع می توان اعلام مراتب بندگی را در وجودشان یافت.

حجت الاسلام «مهرداد علی‌بخشی» خاطرنشان کرد: ایشان از آنچنان شخصیتی برخوردار هستند که مورد توصیف خداوند متعال قرار گرفته و مطمئنا هرکسی که به این درجه برسد از مقام و درجات عرفانی ومعنوی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

وی ادامه داد: در عظمت و بزرگی حضرت زهرا ( س ) همین بس که خداوند سوره مبارکه کوثر را در شان و مقام ایشان نازل فرموده و در میان ائمه معصومین (ع) نیز به شکل خاصی مورد توصیف قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام علی‌بخشی با بیان اینکه حضرت زهرا (س ) جامع تمام کمالات بودند، مدافع حق بودن را از دیگر خصوصیات آن بانوی بزرگوار ذکر کرد و گفت: ایشان در دفاع از حقیقت همه چیز خود را فدا کردند تا به عنوان بزرگترین مدافع حقیقت شناخته شوند.

این کارشناس مذهبی همچنین از حضرت زهرا ( س ) به عنوان بهترین الگو برای زنان بویژه در بحث حجاب و عفاف یاد کرد و گفت: رعایت این مساله بسیار مهم هیچ گاه سبب نشد تا ایشان ازحق و حقیقت دست بکشند و تا آنجا که ممکن بود در جامعه زمان خود حامی و پشتیبان ولایت بود.

وی با بیان اینکه این رفتار حضرت زهرا (س ) می تواند سرمشق و الگوی تمام زنان و دختران قرار گیرد، یادآور شد: رعایت حجاب و عفاف هیچ گاه برای زنان محدودیت ایجاد نکرده و آنان با الگو برداری از ایشان می توانند ضمن رعایت این نکته در عرصه های مختلف جامعه نیز حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی‌بخشی در پایان تاکید کرد: حضرت فاطمه (س ) را تنها نمی توان به عنوان الگوی زنان و دختران مطرح کرد، چرا که نحوه زندگانی آن بانوی بزرگوار به گونه ای بوده است که می تواند در تمام زمینه ها برای کل جامعه بشریت و مردان نیز الگوی شایسته ای باشند.

حضرت زهرا مانند خورشیدی است که نور آن تمام جهان را منور می‌کند

یکی از مدرسان حوزه علمیه کرمانشاه حضرت زهرا (س) را خورشیدی درخشان دانست که شعاع های انوار وجودی ایشان تمام جهان را منور می کند و همه مردمان می توانند از آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام «عبدالله کریمی» نیز اظهار کرد: در عصر حاضر نمی‌توان به حقیقت شان و رتبه حضرت زهرا (س) دست یافت و تنها در زمان ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) بخش‌های بیشتری از مقام و منزلت ایشان فهمیده می شود.

وی با بیان اینکه مقام لیله القدر را با مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) تشبیه کرده‌اند، خاطر نشان کرد: باید بدانیم که بزرگی شخصیت ایشان مانند خورشیدی است که تنها شعاع‌هایی از انوار وجودی ایشان به ساکنان زمین می‌رسد و ما باید برای الگو گیری از ایشان به وسیله بهره ‌مندی از همین انوار و بخش ‌هایی که از سیره آن حضرت برای ما بازگو شده به شناخت آن حضرت به میزان هر چه بیشتر دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام کریمی افزود: تا به امروز آنچه که در رابطه با ابعاد و حالات حضرت زهرا (س) گفته شده برای الگوی بشری بودن ایشان بوده و باید دانست که حضرت زهرا (س) نه تنها الگویی برای بانوان بلکه برای تمام انسان‌ها هستند زیرا در مورد ایشان واژه عام 'امامتنا' به کار رفته است.

مدرس حوزه علمیه کرمانشاه یادآور شد: حضرت زهرا(س) خود یک پیشوای قوی برای رساندن مطلبی مهم به جامعه بوده و آن مطلب این است که عظمت انسان به این است که بنده خدا باشد و برای دیگر مردمان مفید و دلسوز بوده و آنان را هدایت کرده و به آگاهی برساند.

وی در پایان گفت: حضرت زهرا به خوبی ولایت مداری را به مسلمانان آموخت و خود ایشان در راه دفاع از ولایت و ولی زمان خود به شهادت رسید که این موضوع درس بزرگی برای همه انسانهاست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار