استاندار فارس گفت: مدیر کل آموزش و پرورش تصمیم گیرنده نهایی برای تغییر روسا و معاونان این اداره کل است و به هیچ وجه تحت فشار هیچ کسی دخالتی در انتصابات پیش رو نخواهم داشت.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 11 January 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد هادی ایمانیه استاندار در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان جوان استان در باشگاه فرهنگیان شیراز با اشاره به اهمیت و اثر گذاری معلم در جامعه گفت: یکی از شغل‌های مهم جوامع انسانی با توجه به نقش و جایگاه تربیتی آن شغل معلمی است.

ایمانیه برگزاری چنین نشستی را بعد از گذشت مدت زمان کوتاه از انتصاب مدیر کل جدید اموزش و پرورش فارس اهمیت مدیریت جدید به دغدغه معلم‌های جوان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خواند و گفت: پرداختن به مسائل جوانان گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است چرا که تحول در جامعه از طریق معلمان رقم می‌خورد.

استاندار فارس در تشریح این تحول گفت: تحول معلمان از طریق تأثیر گذاری آنها با آموزش دانش آموزان و انتقال اموزش و پرورش به خانواده رقم می‌خورد.

رئیس هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان فارس درباره مشکلات سخت افزاری دانشگاه فرهنگیان ابراز امیدواری کرد با برگزاری جلسات با هیأت امنای این دانشگاه این مشکلات حل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با گریزی به اهمیت جایگاه معلم و دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک اولویت در بیانات مقام معظم رهبری، جایگاه دانشگاه فرهنگیان را از سایر مراکز علمی در استان بالاتر عنوان کرد و این جایگاه را به نقش معلم‌ها در جامعه مرتبط دانست.

رئیس شورای آموزش و پرورش فارس درباره انتصابات در اداره کل اموزش و پرورش فارس تصریح کرد: مدیر کل آموزش و پرورش تصمیم گیرنده نهایی برای تغییر در رؤسا و معاونان این اداره کل در سطح استان هستند اینکه برخی از گزینه برای انتصابات معرفی و پیشنهاد شود اشکالی ندارد اما به هیچ وجه تحت فشار هیچ کسی دخالتی در انتصابات پیش رو نخواهم داشت.

استاندار فارس تغییر نگاه در اموزش پرورش از هزینه‌ای به سرمایه‌ای را یک الزام دانست و افزود: پرداخت و هزینه کردن به مسائل تعلیم و تربیت بزرگترین سرمایه گذاری است چرا که نیروهای تعلیم یافته می‌توانند در کارخانه و مراکز تولید اشتغال و ثروت مؤثر واقع شوند. ‌ احصا و شناسایی انتظارات از سازمان و دستگاه دولتی بر اساس سند تحول اموزش و پرورش و مطرح کردن این وظایف در جلسه شورای اموزش و پرورش استان فارس از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به ان اشاره و از مدیر کل اموزش و پرورش خواست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

تشکیل یک شورای پنج نفره با حضور نمایندگانی از اموزش و پرورش، اداره نوسازی مدارس، مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز، نماینده از استانداری فارس و یکی از اولیا و مربیان در جهت ایجاد برنامه زمانبندی جهت رفع مشکلات مدارس از جمله پیشنهادات نماینده عالی دولت برای پاسخگویی و رفع مشکلات واحدهای اموزشی و پرورشی در فارس بود.

ایمانیه از اختصاص اعتبارات برای رفع مشکلات مدارس شهرستانهای جنوب استان که در سیل اخیر نیز دچار مشکل شدند خبر داد و اعلام کرد: با جمع بندی مشکلات از این اعتبارات در جهت رفع انها اقدام گردد.

استفاده از ظرفیت دانشجویان سال اخر دانشگاه فرهنگیان برای پاسخگویی به نیاز کمبود نیروی انسانی در اموزش و پرورش بعنوان یک راهکار در کوتاه مدت و برنامه ریزی برای رفع مشکل در دراز مدت موضوع دیگری بود که استاندار فارس در این نشست به ان پرداخت.

تفاهم با ادارات دولتی برای برخورداری فرهنگیان از امکانات رفاهی، جهادی عمل کردن در رفع مشکلات و ایجاد تفاهم نامه با نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس و امکانات مجمع خیرین کتابخوان و فرهنگ ساز برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مدارس به منابع مهم از پیشنهاداتی بود که استاندار فارس از مدیریت جدید اموزش و پروش خواست در دستور اقدامات خود لحاظ نماید.

ایمانیه از ظرفیت بودجه ۱۴۰۱ و راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت استان‌ها به عنوان فرصتی مهم برای پرداختن به نگاه توسعه‌ای و پیشرفت به مسائل اموزش و پرورش خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار