با تعطیلی موقت واحد تولیدکننده سیمان «سپهر قیر و کارزین» به دلیل قطعی گاز، حدود ۲۵۰ کارگر بلاتکلیف شدند.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 11 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: منابع کارگری در استان فارس گزارش کردند که کارخانه سیمان «سپهر قیر و کارزین» واقع در کیلومتر ۱۷ جاده قیر جهرم به دلیل قطعی گاز هم اکنون به مدت نامعلومی تعطیل اعلام شده و در نتیجه کارگران این واحد تولیدی شغل خود را موقتا از دست داده‌اند.

کارگران این واحد صنعتی گفتند: این کارخانه از ۴۰ روز پیش به دلیل نداشتن سوخت جایگزین تعطیل اعلام شده است و اکثر کارگران آن نگران امنیت شغلی و تامین مخارج زندگی خود هستند.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، مسئولان کارخانه وعده داده‌اند تعطیلی کارخانه موقتی است و کارگران بعد از وصل شدن گاز به کارشان بازمی‌گردند. با این وجود کارگران از تعطیلی چندین باره محل کار خود نگرانند چراکه عقیده دارند ممکن است کارفرما نتواند به تعهدات خود عمل کند.

یکی از کارگران در تشریح مشکلات کارخانه گفت: کارخانه سیمان سپهر قیر و کارزین تک سوختی است و فقط مشعل‌های گازسوز دارد. به همین دلیل با آغاز فصل سرما شرکت گاز، سوخت این کارخانه را به دلیل تامین سوخت مصارف خانگی قطع می‌کند.

او گفت: شرکت گاز اعلام کرده برای تامین سوخت مصارف خانگی فقط امکان تامین سوخت هشت ماه از سال را برای واحدهای تولیدی و صنعتی دارد بنابراین واحدهای تک سوخت گاز باید در فصل زمستان از سوخت جایگزین استفاده کنند.

این کارگر با بیان اینکه در حال حاضر کارفرما بدنبال راهکار سوخت جایگزین است، درباره دغدغه شغلی همکاران توضیح داد: کارگروه رفع موانع تولید استان فارس از ابتدای دی ماه یک مهلت چند ماهه به کارفرمای کارخانه برای راه‌اندازی سوخت دوم داده است که امیدواریم محقق شود.

وی افزود: راه‌اندازی اکثر واحدهای صنعتی و تولیدی در مناطق مختلف جدا از تامین نیازهای کشور برای اشتغال‌زایی و تامین معیشت مردم بومی آن منطقه بوده به همین دلیل هر تصمیمی در سرنوشت مردم آن منطقه تاثیرات مستقیم خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار