عضو کمیسیون تلفیق با تاکید بر همکاری مجلس و دولت برای رفع ایرادات لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: در این لایحه دولت سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفته و بنایی بر افزایش پایه پولی ندارد و این از مزایای لایحه دولت است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 12 January 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: جعفر قادری با تاکید بر لزوم همکاری دولت و مجلس در رفع ایرادات لایحه بودجه 1401 در رابطه با نکات مثبت این لایحه گفت: در این لایحه دولت سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفته و بنایی بر افزایش پایه پولی ندارد و حتی نمی خواهد دارایی های خارجی بانک مرکزی و پایه پولی را افزایش دهد.

عضو کمیسیون تلفیق افزود: در این لایحه پیش بینی شده فقط بخشی از منابع ملی از طریق بانک ملی در بازار به فروش برسد.

وی افزود: بحث هایی مثل صندوق توسعه و عدالت استانی این امکان و اختیار را به استانها قرار می دهد که خودشان بتوانند منابع شان را در قالب اهرم مالی مدیریت کنند.

قادری هدفمند کردن یارانه ها و حذف ارز 4200 تومانی را از دیگر مزایای این لایحه خواند و اظهار داشت: در این لایحه دولت در بحث طرح ها و پروژه های عمرانی اختیار را به استانها داده است که مسابقه برای زخمی کردن طرح ها و پروژه ها وجود نداشته و منابع استانها طوری مدیریت شود که همین طرح ها و پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنند.

نماینده شیراز ادامه داد: همچنین دولت با وجود محدودیت مالی ، تکالیفی را برای دستگاه های مختلف تعریف کرده تا بتوانند منابع درآمدیشان را بالا ببرند. همچنین در رابطه با مالیات طرح هایی دارد از جمله دنبال این است که مودیان مالیاتی بیشتری شناسایی شود و از این طریق درآمدهای مالیاتی قابل وصول افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در مجموع لایحه بودجه 1401 روند خوبی را طی کرده است و از این پس نیز با مشارکت دولت و مجلس ایرادات آن رفع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار