مدیر جهاد کشاورزی فسا از تولید ۳ هزار و ۷۴۲ تن گوشت مرغ در ۹ ماهه امسال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 12 January 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:  ناصر انصاری گفت: برای تولید این مقدار گوشت مرغ یک میلیون و ۴۳۸ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فسا گفت: کار پرورش جوجه‌های گوشتی در ۲۱ واحد مرغداری با ظرفیت اسمی جوجه ریزی ۴۸۰ هزار قطعه در هر دوره در این شهرستان انجام می‌شود که همگی دارای پروانه بهره برداری هستند.

به گفته او؛ به منظور حمایت از مرغداران در طول مدت مذکور بیش از ۹۴۱۶ تن خوراک طیور یارانه دار شامل ذرت و سویا به مرغداران این شهرستان تخصیص یافته است.

انصاری گفت: صنعت مرغداری از جمله بخش‌های مهم کشاورزی در شهرستان فسا هستند که علاوه بر تامین نیاز گوشت مرغ این شهرستان محصولاتش به سایر مناطق استان نیز ارسال می‌شود.

این مقام مسئول گفت: شهرستان فسا در حال حاضر دارای یک واحد کشتارگاه صنعتی مرغ است که سالیانه ظرفیت ۶۰۰ هزار قطعه ذبح و قطعه بندی در سال را دارد، اما به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر غیرفعال است.

انصاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۸ نفر در بخش‌های مختلف پرورش طیور شهرستان فسا مشغول به کار هستند، گفت: در حال حاضر در تلاشیم تا واحد‌های تولیدی با حداکثر توان خود فعال باشند.

او گفت: مراحل پرورش جوجه‌های گوشتی توسط اداره دامپزشکی و کارشناسان جهاد کشاورزی کنترل می‌شود و تنها در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی لازم بین هر دوره از پرورش، مجوز جوجه ریزی برای دوره بعد صادر می‌شود.

برچسب ها: تولید ، مرغ ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار